• nevermind

Förstörd över att flytta från min familj

Jag hade ALDRIG flyttat om jag inte velat det. Varför flyttar du???

Jag flyttade ifrån kille 1, till England. Det tog dock slut strax innan.
    Kille 2 gjorde slut för att jag ville flytta in till London ett år eller så. Det är en timme bort med tåget... Jag blev ledsen. I två minuter. Sen drog jag till London.
    Kille 3, som jag levde med i London, flyttade jag ifrån när jag flyttade tillbaka till hemorten i Sverige. Jag lämnade honom strax efter, tack och lov...
    Kille 4 träffade jag på hemorten, redan innan vi träffades hade jag bestämt mig för att flytta till Stockholm. Sagt och gjort, efter cirka 8 månaders dejtande flyttade jag. Efter ett halvår kom han efter och idag är vi sambos. Eller gifta till och med. Han är bäst. Men om han hade velat flytta till typ Australien hade jag INTE flyttat med. Jag hade inte ens lämnat Stockholm för hans skull eftersom jag nu har ett litet syskonbarn här. <3

Jag har aldrig nånsin ångrat mig.

• nevermind
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-01 20:16:53 följande:
    Stårschan skrev 2017-12-01 11:15:09 följande:

Du säger det så bra.

Oj, det är var verkligen inte den här typen av svar jag väntade mig eller sökte efter. Ärligt talat tycker jag er syn på att "bli vuxen och självständigt" är lite besvärande. Uppskattar att ni tagit er tid att svara men tror ni missuppfattat syftet med mitt inlägg litegrann. Jag värdesätter min relation med min familj och släkt helt enkelt, mer än en karriär och mycket pengar som samhället gärna vill lura oss att vi behöver för att "bli någon" och vara lyckliga.
    Jag värdesätter också familjen, mer än nånting annat. Det var för deras skull jag flyttade hem igen (se tidigare inlägg).
  • nevermind
    Anonym (. Eila) skrev 2017-12-02 17:30:01 följande:

Jag personligen skulle inte flytta 150 mil ifrån min familj och mina vänner. Jag inte speciellt äventyrlig av mig helt enkelt... Tänk om det tar slut med killen och man helt plötsligt befinner sig så långt bort ensam...Och många vill ha sin familj nära när de väl skaffar barn.

Ser det inte alla som en självklarhet att vara vuxen då ska man trivas att flytta långt bort.. Man borde absolut flytta hemifrån ja men man behöver inte flytta hur långt som helst.

Just det ja. Det är väldigt jobbigt att skaffa barn på annan ort, förhållandet tar slut, man kan inte flytta tillbaka för pappan vill inte och man sitter där ensam...
Svar på tråden Förstörd över att flytta från min familj