Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-13 15:13:51 följande:
Grattis Nela!!!
Har haft en liten svacka därför jag inte svarat här. Blödningarna jag fick var som ni säkert fattar mensen.
Var på ett möte i tisdags hos en barnmorska. Hon sa inget nytt. Bara att vi måste ha försökt i 1,5 år innan vi får hjälp. Kände kanske lite hopp inför nästa ÄL men...
Idag ringde min allra bästa vän och berättade att hon var gravid. Helt oplanerat, dom hade haft sex 3 gånger på 3 månader och han hade dragit ut den innan utlösning varje gång. Hon hade inte haft koll på ÄL överhuvudtaget.
Hur fan är det ens möjligt ?!?!
Jag dog faktiskt litegrann inombords.
Haft jobbigt med jobb och vänner en period nu,så hon har verkligen varit värdefull. Nu känner jag bara för att ta lite avstånd från henne. Bara för att jag inte kommer kunna låta bli att vara bitter mot henne. Känner mig så jäkla ynklig som människa.
Sorry för ett deppigt meddelande.
Du behöver inte be om ursäkt, tråden finns ju här för att vi ska kunna ösa ur oss allt som florerar i våra tankar, visst?
Åh, tog det också hårt när mensen kom. Den här gången hade jag en riktig berg-och-dal-bana av känslor mellan ägglossning och mens. Hann intala mig själv - och även min sambo - ordentligt att jag verkligen var gravid, bara för att den var flera dagar senare än den varit på länge..Jag förtränger dock alla tråkiga känslor snabbt och kör på, vilket nog inte är så bra för måendet på lång sikt.
Jobbigt och orättvist egentligen att människor som ine ens försöker (eller t o m försöker undvika) att bli gravida lyckas när vissa andra kämpar och ägnar nästan varje vaken sekund åt att tänka på och planera för att få till plusset. Känn dig inte ynklig som människa, det är just mänskligt att känna såsom du gör i den situation du befinner dig.
Kramar till dig!