Inlägg från: Anonym (Blirsåtrött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blirsåtrött)

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Anonym (Nela) skrev 2017-12-11 21:52:33 följande:

Alltså tjejer...

Meen graaattttiiis va kul! Håller tummarna att allt går bra!!
  • Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-13 15:13:51 följande:

Grattis Nela!!!

Har haft en liten svacka därför jag inte svarat här. Blödningarna jag fick var som ni säkert fattar mensen.

Var på ett möte i tisdags hos en barnmorska. Hon sa inget nytt. Bara att vi måste ha försökt i 1,5 år innan vi får hjälp. Kände kanske lite hopp inför nästa ÄL men...

Idag ringde min allra bästa vän och berättade att hon var gravid. Helt oplanerat, dom hade haft sex 3 gånger på 3 månader och han hade dragit ut den innan utlösning varje gång. Hon hade inte haft koll på ÄL överhuvudtaget.

Hur fan är det ens möjligt ?!?!

Jag dog faktiskt litegrann inombords.

Haft jobbigt med jobb och vänner en period nu,så hon har verkligen varit värdefull. Nu känner jag bara för att ta lite avstånd från henne. Bara för att jag inte kommer kunna låta bli att vara bitter mot henne. Känner mig så jäkla ynklig som människa.

Sorry för ett deppigt meddelande.

Ååh fy vad jobbigt! Har precis som dig haft de jobbigt ett tag med jobb och vänner (har inga helt enkelt) och detta barnaförsökandet och missfall. Har en riktig vän som har ett numer seriöst förhållande med en kille som har ett barn. Hon har börjat fråga hur de är att vara gravid osv. Bara bääävar mig för att hon ska komma och säga att hon är gravid för jag tror jag kommer känna som dig i så fall. Måste varit svårt att ens gratta? Speciellt när dom blev gravid så himla lätt.

Är det 1,5 år man måste försöka? Vilket län bor du i? Fått för mig att det är ett år. Fast, har man fått missfall som jag måste man räkna ett år från missfall, inte när man börja försöka.

Beklagar iaf för mens och gravid-kompis och allt annat jobbigt!
  • Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-14 17:55:12 följande:

Ah, jag har verkligen försökt ta kontakt med vänner för att göra nått annat så man slipper tänka på allt så mkt. Men de är som om dom känner av att jag inte riktigt mår bra, för alla verkar ta avstånd. Mitt stora mål nu är att ta bort alla förväntningar och fantasitänk,försöka ha sex vid ÄL och sen bara släppa det.. men jag vet som inte vad jag ska uppehålla tankarna med?!

Jo de var verkligen ett stelt grattis måste jag erkänna.

Nah de är 1,5 år bor i ett litet samhälle i Norrland, säkert extra lång tid eftersom jag gjorde den där förbannade aborten i våras..:,( så då ?kan jag ju bli gravid?, fastän jag försökt förklara att det var ett jäkla mirakel som jag inte fattade just då. Utan nu i efterhand när jag gått igenom hela mitt liv och tänkt i dom banorna. Uäh får en klump i halsen när jag tänker på den där aborten. Bara för att vi var i världens svacka båda två och hela livet var upp och ner så tog vi ett sånt beslut.. och jag tänkte ?jag vill göra de så fort som möjligt så fostret inte hinner bli så stort för då kommer jag inte fixa att göra abort? MEN fan om vi bara väntat några veckor till...

Tack ändå för dina fina ord!!!

Jaha fy vad jobbigt! Men tänk att de kanske hade blivit jättedåligt och jobbigt om ni behållit de barnet då. Ja så drygt att dom räknar från missfall/abort! Gjorde min hemabort (pga av tom hinnsäck) den 1 augusti så måste också vänta sjukt länge tycker liksom, visst vi blev gravid, men knappt eftersom de aldrig blev något foster. Känns ju som att nått kan vara fel då i vilket fall så man borde få räkna från när man börja försöka.
  • Anonym (Blirsåtrött)
    jooo skrev 2017-12-14 12:57:38 följande:

åh va arg jag blir på min kropp!!

jag testade med cb dubbelindikator som blinkade i 8 dagar sen tog testen slut. täntke att de va kört med äl denna månad...men sen tyckte ja mig ha lite flytningar så testade ett vanligt billigt, och såklart på cykeldag 25 full stegring och även glad gubbe äntligen fast igårmorse...ingen aning när stegringen började...igårkväll va gubben borta när vi fick till de...

tror ni jag missade äl eller hann vi? innan igår myste vi för ca 5 dagar sen då ja va på cykeldag 20 och inye trodde äl skulle komma...suck

Åååh typiskt då! Ja det är ju helt klart möjligt att ni lyckas ändå
  • Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-16 07:56:16 följande:

Åh är på helspänn! Dagens ältest visade en glad gubbe, jag har alltså ÄL inom 48 timmar! Ikväll efter jobbet har jag bokat sambon :)

Men givetvis ska jag överanalysera allt i rädslan över att missa ÄL!!!:,)

Ska man räkna bort 24 timmar från dom 48 ? Eftersom förra testet som visade negativt togs för 24 timmar sen, Tänk OM ÄL startade precis efter det testet... då har jag ju egentligen bara 24 timmar på mig från och med detta test i morse.. Och om man räknar bort 12 timmar som jag nu är på jobbet så har jag egentligen 12 timmar på mig att pricka ägget när jag kommer hem, dvs.fram till imorn morgon... haha crazy man blir av de här..

Jag hade nog.sett till att få till det morgon och kväll närmsta dagarna haha
  • Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-16 07:48:43 följande:

Jo,det var ju det vi var övertygade om då.. Ganska sjukt att det är så, hur länge hade ni försökt innan det?

Vi har försökt sen januari. Missfall i april, 1,5 vecka efter Bim bara. Sedan "gravid" andra äl efter de, bara hinnsäck inget foster. Men fick gå enda till 12 veckor prick för ingen gynekolog våga besluta att fostret inte bara gömde si då hinnsäcken växte som den skulle. Medicinsk hemabort 1 augusti efter 4 st vul. Sen händer inget så det har ju inte gått nå jättelänge emellan men börjar gå lång tid nu och dom två ggr verkar de inte ha blivit nått foster ens så vi är rädda för att våra gener inte passar ihop (har ju sonen med en annan pappa). Så vi hade gärna fått komma in på undersökningar nu när de gått ett år i januari men man har ju tydligen inte svårt att få barn om man får missfall. Däremot om vi får ett ttredje missfall får vi undersökning. Tycker dock de är sjukt attt Sverige räknar två misåfall som normalt så man måste få tre innan man får undersökning
  • Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-17 09:16:24 följande:

Oj,vilket jobbigt år du ska ha haft! Alla förhoppningar och förväntningar som byggts upp och raserats! Hade varit helt förkrossad.. Ja det är galet att man inte får bli undersökt om man vill det och känner oro, men har ni fått prata med någon så om vad som kan hjälpa? Jag tänker tillskott m.m..? Håller tummarna för dig att nästa lilla frö kommer stanna kvar där inne!

Nä inte något sådant. Bara att om vi blir gravid en tredje gång ska vi försöka tjata till oss ett tidigt ul på fertilitetsklinik, har både bm och gynekolog på gynakuten sagt. Men jag äter vitamin kvinna, räknade till 21 vitaminer och mineraler i den och den ska främja fertilitet. Och sambon käkar nått fertilitetspaket med vitaminer . Tänkte jag skulle ringa nästa år till lokala bm och kolla läget vad dom säger

Jaa det har varit hemskt. Speciellt senaste gången. Första vul trodde dom den bara gömde sig. Andra va dom lite orolig men trodde fortfarande den bara gömde sig. Tredje kändes ganska körd men fanns ändå en chans. Såå om jag skulle få komma på vul nästa grav vill jag ha gått minst 10 veckor så de inte finns en.chans för den att gömma sig. Vill behöva gå på bara ett vul där de antingen är bra eller åt helvete liksom. Få veta på en gång i så fall .
  • Anonym (Blirsåtrött)

Här har de hänt mycket!

Just för att det är jul gör de inte värre för mig faktiskt. Lika illa jämt dock gör jag som vanligt, planerar i förväg för att jag kaaanske är gravid i jul. Min son är hos sin pappa på julafton så svärmor kommer till oss och vill ta ett glas vin. Jag kommer köpa alkoholfritt utifall. Och så tror jag egentligen att jag kommer ju inte vara gravid!

Vitamin osv är rätt lätt för mig att komma ihåg, äter omeprazol dagligen så tar de samtidigt. Som jag för övrigt känner kanske inte är så bra. Omeprazol alltså. Man fick inte äta de när jag va gravid med sonen för finns inge studier. Nu säger min bm att de inte är nån fara. Men tror jag går över till nått annat (som funkar mycket sämre) men som man alltid fått äta som gravid, om jag blir gravid igen.

Bim på juldagen, börjar nu kännas som om jag har pms. Men för många dagar kvar. Som vanligt letar jag gravid symptom och som vanligt blir jag lika arg på mig själv. Leta inte symptom! Men de är ju så svårt, vill ju så gärna vara gravid.

Jaa, hoppas vi ses i bf 2018 snart allihopa!

• Anonym (Blirsåtrött)

Tack för tipset om Falun btw! Bor ca en timme därifrån, där jag födde sonen (trots att jag hör till ett annat landsting) och ska föda mitt nästa.

• Anonym (Blirsåtrött)

Beklagar åt att behöva fira nyår så och beklagar missfall!

Jag har som sagt bim på måndag. Tänkt testa första gången imorgon. Gick och kissade nu och vips, lite rosa blod på pappret. Aaaaldrig fått mens två dagar för tidigt. Vette fan vad som händer. Känt mig gravid senaste dagarna men va de bara vanlig pms? Så sjukt besviken alltså. Eller kan de vara en liten blödning som kan få under grav? Helt förvirrad nu. Skit dag alltså.

Hoppas ni alla får en god jul iaf!

Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka