• Regnkappa

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Hej!
    Jag undrar om jag får vara med? Jag har läst lite i tråden och känner igen mig så oerhört i det ni skriver.
    Vi har en unge på 3,5 år som kom till hur lätt som helst. Nu har vi försökt i 1 år med syskon och det börjar verkligen tära på mig och på oss. Jag har lite problem med ägglossningen och får letrozole som har fungerat bra. Fick ett supertidigt missfall i oktober (kemisk graviditet) men efter det har ingenting hänt. Ägglossar varje månad men mensen kommer som en klocka. Blir dessutom ganska skengravid varje månad och spökstreck är jag expert på.
    Börjar nu ge upp, jag tror inte ens att det ska gå men kan inte sluta försöka. Alla kvinnor jag jobbar med (alltså på riktigt alla i min arbetsgrupp) är gravida utom jag.

AAARGH

• Regnkappa
    Kawi skrev 2018-03-11 08:37:11 följande:
    Det låter som att vi är ungefär i samma sits, har en pojke på drygt 3 år och har försökt i ett år, eller egentligen halvengagerat i två år men målinriktat i drygt ett år. Det tär verkligen och det har blivit det enda jag tänker på mer eller mindre. Mycket bråk och osämja :(

Många på jobbet som är gravida här med! Varav en fick första samtidigt som jag. Vill ju så gärna att sonen ska få bli storebror, det är nästan det främsta skälet för oss.

Har fått ändan ur vagnen och bokat privat fertilitetsutredning nu, får se vad det kan ge.

Det är kanske ingen supermunter grupp det här men förhoppningsvis kan vi stötta/tipsa/hjälpa varandra <3
    Ja men det är skönt att skriva av sig och dela med andra i samma sits även om man inte önskar någon annan detta problem. Jag har varit hos min gynekolog idag, äter letrozol så jag går på vul varje månad. Hade 2 äggblåsor som kunde lossa, risk för tvillingar! Känner lite extra hopp just nu, läkaren spolade igenom äggstockarna och rekommenderade ett ganska nytt kosttillskott för kvinnor med pcos som försöker få barn (Donaferty). Typiskt nog så blir vi väl gravida denna månad så att bebisen kommer i december. Men den är så välkommen närsomhelst, om det så skulle vara på julafton!

Hade ni lätt att få sonen?
  • Regnkappa
    Kawi skrev 2018-03-21 09:49:48 följande:
    Kopplat av och bort lite här med en vecka i fjällen, skönt att tänka på annat ett tag. Vad skönt att få lite professionell hjälp, och det låter ju som positiv info!

Vi har inte sökt någon hjälp ännu, så har egentligen ingen aning om vad som kan vara fel för oss. Sonen kom till på första försöket (första gången vi avsiktligt försökte pricka in ägglossning), så jag var ju helt säker på att det här skulle gå lätt som en plätt.

Vi har tid på fertilitetscentrum på fredag, så hoppas känna att vi tar något steg framåt efter det..

Ja vilken månad som helst skulle vara fantastiskt! Har räknat så länge nu på när ett barn skulle komma om jag blir gravid då eller då men har slutat med det nu.. :/
    Så himla skönt att komma iväg lite och fokusera på annat! Jag har börjat försöka ta hand om mig själv lite. Börjat på bikram-yoga, valde det liiiite för att jag aldrig skulle klara det om jag vore gravid haha.

Idag äl+6 och jag har en stark känsla av att det inte blev ngt denna månaden heller. Eller så är det försvarsmekanism för vad skulle jag egentligen känna så tidigt? Låtsas lite att det ändå vore lite dumt att få barn i december så det är lika bra att det inte tog sig, men det är helt och hållet ett spel för gallerierna. Hade gjort vad som helst för att plussa denna månad, liksom alla månader...

Så spännande med fertilitetscentrum, skönt att komma vidare lite! Du måste skriva hur det gick sen!
    Jag ska ta progesteronprov på fredag, är lite spänd på det.
  • Regnkappa

Hej på er!
    Fint att den här tråden puttrar på och det känns bra att få följa er och läsa era historier.
    Själv fick jag ett yttepytte svagt plus idag på äl + 9. Har varit med om tidigt missfall innan så jag försöker att inte ta ut något i förskott men ändå härligt att det fungerar att bli gravid på något plan iallafall.
    Lycka till alla

Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka