Anonym (LilleG) skrev 2018-04-05 11:34:08 följande:
Hej!
Hoppas det är okej att jag hoppar in här.
Jag och min man har en 4-årig son och vi försökt få till ett syskon i snart 2 år. Vi har gjort utredning där det framkom att jag inte har någon ägglossning trots att jag har regelbunden mens. Är det någon annan som har samma? Har ni isf fått någon förklaring på varför det kan bli så? Min läkare verkar kunnig men han är kanske inte (enligt mitt tycke) så bra på att ?ta människor? och inbjuder inte direkt till samtal och frågor och jag är lite mesig och har inte riktigt vågat fråga.
Jag tar Letrozol som gett ägglossning men tyvärr inte resulterat i någon graviditet än så länge. Jag är nu på 7:e kuren och börjar tappa hoppet. Jag vill inte ge upp eller ta en paus men har samtidigt börjat fundera på om det är det bästa. Det här är så fruktansvärt psykiskt på frestande och hela mitt liv är planerat kring graviditeten. Jag trivs inte särskilt bra på mitt jobb, men att byta nu känns ju onödigt OM jag blir gravid. Skulle vilja börja plugga men det känns ju onödigt OM jag blir gravid... Det är såå mycket tankar som snurrar HELA tiden och jag blir tokig på att man inte bara kan stänga av.
Kände bara att jag behövde skriva av mig lite och kanske någon som kan komma med några stöttande ord..
Jag var i samma situation som du angående jobb och plugg men tänkte ändå att jag måste leva mitt liv och ville trivas och må bra. Jag tänkte också så länge, att jag kan inte göra si eller så OM jag blir gravid men tröttnade till slut. Slutade på mitt stressiga jobb i somras och började plugga i Augusti, fick missfall precis innan jag började utbildningen :(. Försöker fortfarande bli gravid men jag är glad för att jag vågade börja plugga annars hade jag mått riktigt dåligt på jobbet. Kämpar med att bli gravida.Snart tar vi hjälp så det blir ett syskon.