• Hormonkarusellen

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-14 11:02:22 följande:

haha ja jag klarade mig, men blev jättenervös att jag skulle kissa på mig och att de då inte skulle kunna gå att återföra något ägg.

Fick se alltihopa på en stor tv-skärm så det var lite roligt i alla fall, och fick mig att tänka på nåt annat än min ÖVERfyllda blåsa  idag känner jag ingenting alls, men igår hade jag en del värk efter att de vart inne med kateter i livmodern.

vädligt lurigt med alla restriktioner som kliniken gav mig också, jag får i princip inte göra någonting fysiskt, inte bada, inte ha sex, inte lyfta, träna etc etc... såna saker får ju en att tänka att man egentligen kan påverka ödet av den lilla vilket jag egentligen inte tror, utan är det ett bra embryo så stannar det vad man än gör själv. jag hoppas att du snart når stadiet där du kan få ett litet embryo också 

Oj så frustrerande... får du ens stöka runt hemma och gå till jobbet? Hur länge?

Nu får du i alla fall kissa när du vill, så du får njuta av den friheten!
  • Hormonkarusellen
    Inalina skrev 2018-02-14 14:35:03 följande:

haha jag är ute på promenader och går givetvis till jobbet ändå! det stod 10-14 dagar på pappret, det stod även 'lev redan nu som om du vore gravid' vet inte om det betyder att jag ska försöka projicera fram en graviditet på det sättet kanske

Ja freeeeeeedom!!!!!

Jag skulle tolka det som att man ber folk resa sig för en på bussen, ber gubben komma med kex innan man gått upp ur sängen och hjälp att knyta skorna. XD

Tror iofs det skulle ligga ganska långt ifrån mitt eget beteende men man får väl passa på! Så se nu till att få lite fotmassage till kvällen!
  • Hormonkarusellen
    Inalina skrev 2018-02-14 16:39:43 följande:

Hahaha ja detta är ju åtminstone det närmaste jag vart gravid någonsin så lite special treatment ska man ha :)

Jag tycker att det är orättvist hur mycket vi kvinnor måste utstå vid en IVF-behandling medan mannen endast behöver lämna ETT sperma prov och ETT blodprov. (som min man tjorvade som fasen inför då han är sprut-rädd) men för fasen knip igen o var glad att du slipper ta 20 sprutor och ligga och spreta med benen med hela härligheten för allmän beskådan för ett ANTAL VUL,  gubbe!!! 

Detta gäller ju även om det är hos mannen som problemet ligger! grrrrr.....

Visst är det galet.. och jag tar på mig allt såklart, för inte nog med allt man ska stå ut med så passar jag på att även tycka synd om mannen för att han måste ge mig sprutor, och för att det säkert är jättejobbigt för honom att stå brevid och inget kunna göra när jag mår skit.

Varför kan jag inte bara låta honom ha det lite jobbigt med det, han är ju trots allt inte i närheten ändå av det jag går igenom.

Klassiskt kvinnosyndrom eller?

Man blir i vilket fall en fena på det här med gynstol, min gyn behöver inte ens be mig krypa längre ner längre, jag hänger mig i stolen där så rumpan nästan trillar i golvet. Något ska man ju va bra på om det inte är att bli gravid!

Njut nu av att du är gravid, tills motsatsen är bevisad är det ju faktiskt så!
  • Hormonkarusellen

Fast jag frågat om det flera gånger har jag inte fått göra spolning. Vi ska ju ändå inte få göra ivf, fast det i november var planen... nu är det så det är tänkt igen, men oj, jag har ju inte gjort någon spolning så remissen kan skickas först efter det - i mitten på mars! Alltså?!

Ni som bor i Stockholm, hur lång tid gick det från remiss till första besök, och sesan start av ivf? Min tid är dyrbar, när den slösas bort dör min själ - varför tar man ingen hänsyn till att folk bryts ner så mycket i den här processen redan som det är...

• Hormonkarusellen

Alltså vad fasen, har en kollega som är såå jobbig ibland. Ni vet sådär så det kryper i hela kroppen. Det har varit lite lugnt ett tag, men igår började med primolut igen för att ?nollställa? cykeln inför spolning, remiss och ivf... är det inte konstigt - när jag äter hormoner, blir han jobbig :-P jag försöker tänka att det är inte hans fel... men då blir jag ledsen istället för jag tänker att ingen förstår mig, hur jag mår och hur skit det är med dessa hormoner...

känns det bekant? imorgon har vi så mycket att göra, och folk vi ska träffa, men på söndag - då ska jag nog vara en blöt liten fläck och bara låta mig vara ledsen.

• Hormonkarusellen
    Akira Öken skrev 2018-02-23 20:29:04 följande:

Hormoner är ju både asjobbiga och helt fantastiska. :) också väldigt påverkad, både av ivf-behandling och i min naturliga cykel.

Skönt att ha insikten att hormonerna påverkar hur du reagerar på don kollega. Kanske du kan hålla lite distans under den jobbigaste tiden. Om det går.

Nej insikten får räcka, vi sitter en halvmeter ifrån varandra...

Jag påverkas inte alls utan tabletter, antagligen eftersom inget händer i kroppen - men med tabletter blir det kaos! Tyckte fock inte sprutorna gjorde samma sak. Nu ska jag äntligen få göra ivf hoppas jag, så dosen blir högre - vi får se vad kroppen säger då.

Har du även ätit piller för blödning eller funkar det ändå? För det är de tabletterna jag tycker är värst - pms på piller!
  • Hormonkarusellen
    Akira Öken skrev 2018-02-23 21:48:48 följande:

Aldrig ätit medicin för blödning då det funkar ändå. Vi gör IVF med anledning av manlig faktor. Däremot har jag problem med pms/pmds. Vet inte om jag är extra känslig för hormoner, men jag mådde fruktansvärt dåligt när jag sprayade med synarela.

Usch, det hoppas jag att jag slipper. Vad olika det är. Alla hamnar i samma karusell, men av så olika anledning
  • Hormonkarusellen

Hur lång tog det för er från remiss skickades tills första återföring? Försöker skapa mig en bild av om jag ska vänta mig detta först i höst eller om man kommet hinna ett försök innan sommaren. Så ledsen över all tid som går utan att man ens har en chans att bli gravid - idag är en riktigt deppig dag..

• Hormonkarusellen
    Mackie skrev 2018-02-28 11:09:15 följande:

Från det att remiss skickades till det att vi fick komma på ett första besök hos vald klinik tog det 1,5 månad men sen hade vi lite tur med tiderna. Tydligen var det många avbokningar pga sjukdom. Tyvärr har vi inte börjat med ivfen än, 2,5 månad efter remisskick. Men det ej pga av dåligt med tider eller så utan andra faktorer.

Okej, det är jusäkett snabbt även om det känns som sååå lång tid! Var går ni?

Hoppas ni snart kan börja!
  • Hormonkarusellen
    Mackie skrev 2018-02-28 17:14:58 följande:

Vi går på Sophiahemmet i Stockholm. Ja väntan är värst just nu känner jag. Helst ville jag ju börja samma dag som remissen skickades :p

Åh det är dit vi tänkt, eller st Göran som hör till det ställe vi gått innan.. vill ha något som ligger nära jobbet, det underlättar alla ursäkter känns som jag väntat på remiss sedan juni när ämnet dök upp första gången, sen har det bara varit motgångar.... nu hoppas jag på framsteg och snabba tider för fortsättning framåt! Så less på att ha livet på paus..
Svar på tråden IVF våren 2018