Inlägg från: FallenAngelNr1000 |Visa alla inlägg
  • FallenAngelNr1000

Hundar

Händer verkligen inte ofta !

Men när det har hänt har jag nog varit väldig trött efter jobbet. O då jag inte vill göra hunden ledsen heller men inte orkar busa.. ja.. då går jag och lägger mig och kramar henne och så somnar vi istället! :) Sen när man vaknar är det dags för nya äventyr igen ! :D 

Vill man göra andra saker så att man tycker att djuret är i vägen i ens vardag, då ska man inte ha djur. Bättre ge bort den till någon som uppskattar hunden, ett utav jordens alla underverk!!! <3 :D

Tråkigt att du verkar känna så ts. kanske det är problem som går att lösa t ex kommunikationen mellan er? För förstår man varandra så blir inte djuret så "jobbigt" längre i ens ögon.

• FallenAngelNr1000

Tillägg; när hunden blir jobbig är det du som har brustit i ditt ansvar att se till att hunden får den motion och lek den behöver. Lyssna och se och reflektera. Tex; Varför gjorde hunden så? Hur mycket tid har den varit aktiv idag? Mat?

Alltid Rent friskt vatten och gärna mycket bus. Orkar du inte hunden så tänker du fel. istället för att stå på enskilda avsatser och betrakta vandra så hitta lösningen så ni båda betraktar samma istället.

Bli effektivare. Lär dig hur du tröttar ut hunden snabbt genom bus o träning. Lyssna Mer till Din Bästa Vän då det är Du som är "gud" över hur den lilla själen får leva sitt liv !

Ett stort ansvar !

Vill du ha en lycklig hund eller en deprimerad? Sluta gnälla o börja tänka och aktivera din hund.

Svar på tråden Hundar