• Undrande1

Hundar

Hunden ses som människans bästa vän. Men tyvärr är det väl inte alltid jättekul och mysigt. Men tyvärr tycker jag dom är jobbiga ibland. Undrar vad andra känner för det där att vara hundägare och vad gör man när man tycker det är mest jobbigt med hundarna. 

Med vänlig hälsning 

Undrande 1

• Svar på tråden Hundar
  • Emerencia

Beror på vad som klassas som jobbigt. Det är sällan djurens fel utan ägaren som gjort fel.

• Dexter dot com

Har man läst på och förbrett sig inför hundköp så bör man ju vara förbredd på att man blir låst, inte kan lämna hunden ensam mer än några timmar, måste promenera i ur och skur mm. Jag antar att man tycker det är värt det hela eftersom man gått vidare och köpt hund.
    Personligen har jag inte upplevt det jobbigt under mina 22 år som hundägare utan givande och roligt. Jag har alltid haft pålitliga hundvakter och jobb där hundarna fått vara med och det underlättar naturligtvis. 

• Aniiee

Det jobbigaste jag varit med om med en hund var när lucky bröt benet i en bilolycka Gråter. både jobbigt i sig själv, och lite jobbigt för att hon är en väldigt aktiv hund annars, och blev rätt rastlös.

Annars är hundlivet perfekt för mig Solig

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • FallenAngelNr1000

Händer verkligen inte ofta !

Men när det har hänt har jag nog varit väldig trött efter jobbet. O då jag inte vill göra hunden ledsen heller men inte orkar busa.. ja.. då går jag och lägger mig och kramar henne och så somnar vi istället! :) Sen när man vaknar är det dags för nya äventyr igen ! :D 

Vill man göra andra saker så att man tycker att djuret är i vägen i ens vardag, då ska man inte ha djur. Bättre ge bort den till någon som uppskattar hunden, ett utav jordens alla underverk!!! <3 :D

Tråkigt att du verkar känna så ts. kanske det är problem som går att lösa t ex kommunikationen mellan er? För förstår man varandra så blir inte djuret så "jobbigt" längre i ens ögon.

• DeathByPickles

Det enda som är jobbigt för mig är det dåliga samvetet - viljan att alltid vara en bättre hundägare än jag är. Ha mer tid. Mer dagsljus! Mer ork. 

Och naturligtvis maktlösheten när de blir sjuka eller skadade. Det gör vansinnigt ont i mig, särskilt om man inte vet vad som egentligen felas. 

Annars ger de mig bara lycka, faktiskt. Glad

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles

Och ja, jag tycker det är helt okej efter en pissig dag att bara se till basala motionsbehov och sedan ge en ihoptejpad toalettrulle, kasta ut kvällsmaten på gräsmattan, eller bara knösa i soffan. 
    Även hundägare får ha sådana dagar och kvällar ibland. Om det nu är långpromenaden och spårandet och träningsmåsten som TS tycker är jobbigt. :) 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • tobbe01

Det jobbigaste och det som gör att vi aldrig ska ha hund igen var hur svårt det blev att skiljas från vår fina hund när hon blev sjuk vid åtta års ålder och vi måste ta bort henne. Vi sörjde så intensivt! och länge! och vi blev överrumplade över våra känslor. Trodde vi var mer rationella än så. Fortfarande fast det gått snart tio år så kan det sticka till i mig när jag ser en likadan hund. Nu har vi katt och det är ju ett självgående djur som inte går "under skinnet" på en som en vovve lätt gör.

• FallenAngelNr1000

Tillägg; när hunden blir jobbig är det du som har brustit i ditt ansvar att se till att hunden får den motion och lek den behöver. Lyssna och se och reflektera. Tex; Varför gjorde hunden så? Hur mycket tid har den varit aktiv idag? Mat?

Alltid Rent friskt vatten och gärna mycket bus. Orkar du inte hunden så tänker du fel. istället för att stå på enskilda avsatser och betrakta vandra så hitta lösningen så ni båda betraktar samma istället.

Bli effektivare. Lär dig hur du tröttar ut hunden snabbt genom bus o träning. Lyssna Mer till Din Bästa Vän då det är Du som är "gud" över hur den lilla själen får leva sitt liv !

Ett stort ansvar !

Vill du ha en lycklig hund eller en deprimerad? Sluta gnälla o börja tänka och aktivera din hund.

• Undrande1

Ångrar mej att jag börja denna tråden. Bakgrunden är att det är min mans hundar och han köpte dom utan fråga vad jag ville. Jag vet att en hund kräver mycket och var i en fas där jag ville vara hundfri. Är mycket medveten om att hundar kräver en del.  Och av någon konstig anledning biter dom sönder saker som dom inte borde bita sönder. Vi köper bitleksaker och ben och grisöron och dentastick och allt möjligt. Men en av hundarna har nog bitit sönder saker för ett värde 10 000 kr. Går promenader på 7-8 km per dag.
    Den dagen jag starta den tråden mådde jag riktigt dåligt och när inte mår bra då kommer allt negativt över en och det är svårt att tänka positivt. 

Och jag vet oron när en hund är sjuk eller sprungit bort. Vet hur ont det gör när en hund dör. Det var största anledningen till jag inte ville ha hund igen. 

Men dom har stulit mitt hjärta.

Egentligen anade jag att skulle få jobbiga kommentarer. Det var ett sätt för mej att få ut en trötthet jag känner ibland.

Svar på tråden Hundar