Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Ont/tung i underlivet. Blir galen! Gravid

Är i v 27 med andra barnet. Har inte ökat i vikt utan tappat 3 kg.

Fått galet mycket åderbråck även högt upp på låren. Mina ben känns tunga och ömma och skulle helst slippa stå och gå helt och hållet.

Mitt största problem är dock mitt underliv. Det påminner lite om benen. Väldigt tungt och svullet, t.o.m de yttre blygdläpparna. Har fått nästsn som ett åderbråck vid klitoris.

Känslan kan lite liknas vid hur det känns efter att ha cyklat 10 mil på en stenhård smal cykelsadel.

Känns 10ggr vä?re när jag går och står - för att inte snacka om hur ont det gör att sitta på toa. Känns som att underlivet ska sprängas.

Någon som varit med om detsamma? Kan jag påverka det på nåt sätt? Blev det bra direkt efter förlossningen?

• Svar på tråden Ont/tung i underlivet. Blir galen! Gravid
  • Anonym (TS)
    Uliise skrev 2017-11-25 02:17:22 följande:

Ta upp det med din BM om du inte redan gjort det! 

Jag har åderbråck i både ben och underliv och min BM skickade remiss om stödstrumpbyxor, alltså stödstrumpor hela vägen upp till rumpan. Det här är för att underlätta cirkulationen i benen, minska tyngdkänslan och förebygga nya åderbråck

Tog upp det med henne men hon sa bara att jag skulle köpa stödstrumpor och att det inte fanns så mycket annat att göra.

Men jag plågas verkligen av hur mitt underliv känns. På kvällen blir jag nästan galen om jag står/går mer än typ 30 sekunder.
  • Anonym (TS)

Tack för era svar.

Jag har förklarat för bm hur det känns men jag var kanske inte tillräckligt tydlig. Får göra det igen.

Märker stor skillnad om jag kunnat sitta/ligga ner mycket en dag eller om jag rört mig mycket.

Värst var i helgen när jag hade sex. Jävlar vad ont jag haft efter det. Så hur mycket jag än gillar sex får jag nog undvika det framöver.

Svar på tråden Ont/tung i underlivet. Blir galen! Gravid