Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Nya Pensionsförslaget

Jag tycker vi missar de två viktigaste frågorna som tas upp i TS

Draken55 skrev 2017-11-16 11:20:19 följande:
    Nu verkar politikerna överens, folk ska jobba tills de är 69!
    Ja det går väl bra om man sitter och fiser på kontoret, eller lever på att prata bajs,  men en byggjobbare som börjat när han var 17?, tvätterskan? Städerskan?
    Ökad livslängd spelar ingen roll där inte.

Och S är de pådrivande i detta? helt sanslöst. 

Och samtidigt ska pensionärer betala världens högsta skatter, där i andra länder pensionärer har en rad lättnader och förmåner, krävs det en revolution i Sverige eller fortsatt knuten näve i byxfickan?

Jag planerar redan för flytten, och jag är inte ensam.

Ännu en sak den här rödgröna regeringen kommer att bli historiskt känd för, de startade en enorm utflyttning av pensionärer.
    Ts verkar ha en önskan om att bli en fly landet pga neddragningar i pensionssystemet - på minner mig om SDs företrädare som skulle flytta till ett land som inte tar emot invandrare
    600763_635759163106203_258914137_n
    och väcker en undran om vilket land som ska sponsra den nyinflyttade ekonomiska flyktingen från Sverige utan att personen i fråga ska vilja flytta därifrån pga just detta Drömmer

Det är komik på hög nivå Solig
    "Groucho Marx’s letter of resignation to the Friars’ Club: “I don’t want to belong to any club that would accept me as one of its members.”"

Men den verkliga frågan är väl om du vill ha hjälp att bära eller lasta - säg bara till Skål 

• Padirac
    FDFMGA skrev 2017-11-21 21:24:44 följande:
    Jag kan också vara bärhjälp.

Jag tycker man har en skyldighet att åtminstone någon gång göra en insats för Sverige.
    Ja, jag begriper bara inte kritiken mot ekonomiska flyktingar som sedan följs av ett utspel om att låta något annat land står för försörjningen - för inte kan det vara så att det planeras att leva på svensk pension utomlands? Går flytten till ett EU-land så är en ev kritik mot EU-migranter inget TS står bakom i alla fall.

Obestämd
  • Padirac
    Draken55 skrev 2017-11-23 13:06:28 följande:
    Exakt.  Och det står svart på vitt, jag har inte ljugit.

Så varför denna upprördhet?  prinsessa -ärta?
    Om det inte var en medveten lögn så var det en ful missledande vinkling.

Oavsett var det du skrev om folk ska jobba till de är 69 inte sant.

inte sant=lögn
  • Padirac
    Draken55 skrev 2017-11-24 12:23:05 följande:
    Nonsens,
    ingen som skrivit här, INGEN, har ju trott att jag sa att folk skulle vara tvingade att jobba till de är 69,  det är ju helt tydligt och klarlagt,  de verkar dock upprörda??  för att de TROR att andra ska tycka så, det är bara smutskastning och slag under bältet, av den lägsta sort.
    Nej, INGEN som har hört förslaget har trott att det var ett tvång att arbeta till 69, däremot var ditt inlägg vagt och missledande så att de som inte följt med kunde förledas att tro detta. Rätta gärna ditt inlägg så att ingen förledsa tt tro på en vag halvsanning (=lögn)
Svar på tråden Nya Pensionsförslaget