Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Nya Pensionsförslaget

Carambolan skrev 2017-11-16 12:09:05 följande:
    Problemet är väl inte så mycket att vissa börjar jobba vid 30, utan att väldigt många lever till 90 istället för till 70.
    Problemet är heller inte att man får rätt att vara kvar på jobber tills man fyllt 69 år om man så önskar. Det är ju bara bra att den möjligheten ges till alla som vill, problemet är snarare att det finns planer på att höja lägsta möjliga pensionsåldern från 61 till 63 år.

Det finns folk, dock kanske inte politiker, som är slutkörda redan vid 61.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2017-11-21 20:15:09 följande:
    Jag tycker vi missar de två viktigaste frågorna som tas upp i TS

Ts verkar ha en önskan om att bli en fly landet pga neddragningar i pensionssystemet - på minner mig om SDs företrädare som skulle flytta till ett land som inte tar emot invandrare

och väcker en undran om vilket land som ska sponsra den nyinflyttade ekonomiska flyktingen från Sverige utan att personen i fråga ska vilja flytta därifrån pga just detta Drömmer

Det är komik på hög nivå Solig
    "Groucho Marx?s letter of resignation to the Friars? Club: ?I don?t want to belong to any club that would accept me as one of its members.?"

Men den verkliga frågan är väl om du vill ha hjälp att bära eller lasta - säg bara till Skål 

Jag kan också vara bärhjälp.

Jag tycker man har en skyldighet att åtminstone någon gång göra en insats för Sverige.
  • FDFMGA
    Draken55 skrev 2017-11-16 11:20:19 följande:
    Nu verkar politikerna överens, folk ska jobba tills de är 69!

Jag planerar redan för flytten, och jag är inte ensam.
    Hur går det med flyttplanerna.

Det är ju rätt vanligt med personer som skriker ut att de ska flytta från Sverige för slippa invandrare, men för att slippa jobba har jag inte stött på så ofta.

Nåja, det verkar som du förstått att ingen kommer att tvingas jobba till 69, politikerna vill bara se till att de som verkligen vill också ska få rätt att stanna kvar på sina företag.

Bra va!

Fast jag undrar vilket land du hade tänkt dig skulle erbjuda pension till dem som flyr från arbete i SverigeSolig
Svar på tråden Nya Pensionsförslaget