Laken skrev 2017-11-20 20:08:10 följande:
Ja, jag har ordnat en tid hos kurator på kvinnokliniken. Dock fanns ingen tid förrän dagen innan abort och jag bor i en stad där det är svårt att få tid snabbt på vårdcentral och andra ställen. Skulle ju helst vilja prata med något proffs nu på en gång..
Usch det är en enda mardröm att befinna sig i. Stundtals lyckas jag skjuta bort den och istället bara känna att det snart är över och att det ska bli skönt när det är klart. Lika många stunder känner jag att jag inte vill göra detta, att jag kommer att ångra mig. Ofta gråter jag när jag ser framför mig när jag, om lite mer än en vecka, får det där pillret och hur jag sitter och blöder ut det som hade kunnat bli min älskade dotter eller son.. Och ibland känner jag att det nog blir bäst så ändå.
Så det är verkligen berg och dalbana nu. De dagar jag har kvar ska jag ska jag använda till att försöka att komma fram till något så bra som möjligt. Hur jag än gör måste det väl ordna sig på något sätt. Hoppas jag.
Jag förstår att det är svårt, men försök att tänka bort pappan (eller spermadonatorn är väl ett mer passande namn). Låt INTE honom påverka ditt val.
Andra människor ska inte fatta beslut om sådant som rör ens eget liv.
Vill du prata med någon nu med en gång tycker jag du ska vända dig till Svenska Kyrkan. Om du vill prata med någon per telefon redan nu så kan du vända dig till Kvinnofridslinjen, de är fenomenala! Du har ju blivit utsatt för grova hot av en man, och Kvinnofridslinjen finns till bl a för detta. Sedan finns det jourhavande präst om du är en nattuggla.