• Bananapelsin

Min sambo ändrar beteende

Hej! Jag och min sambo har inte bott ihop särskilt länge men nu ska vi ha barn och jag har gått halva tiden.

Dock har min sambo ändrat sitt beteende totalt. Jag blir nästan rädd. Höjer jag rösten drar han ner mig i golvet direkt, sen så påstår han att han ?hindrar mig från utbrott?. Försöker jag ta mig lös trycker han fingrarna under hakan på mig så jag sprattlar av smärta. Sist avslutade han med att kasta en flaska vatten på mig efteråt... oftast säger han ?men ja snälla börja grina då?.

Har börjat vakna av att han tafsar på intima områden, och säger jag ?Nej. Sluta. Jag vill inte? så fortsätter han ändå och kallar mig för ?fittunge? (moget va?). Han ångrar inget han gjort och jag brukar få be om ursäkt fast det är han som gjort fel, sen får ändå inte jag nån ursäkt utan han säger att jag får skylla mig själv?

Blir sjukt ledsen och känner mig jättenere... och nervös hela tiden för jag vet aldrig vad han blir arg för längre. Sen tycker jag han börjat med att göra saker, sen precis efter säga att det var jag? Såfort han pratar med någon i telefonen beskyller han mig för olika saker, som jag dessutom inte gjort... vågar inte träffa hans kompisar längre, han påstår att dom hatar mig ????

• Svar på tråden Min sambo ändrar beteende
  • Anonym (Varit med om samma)
    Bananapelsin skrev 2017-11-15 07:10:25 följande:

Hej! Jag och min sambo har inte bott ihop särskilt länge men nu ska vi ha barn och jag har gått halva tiden.

Dock har min sambo ändrat sitt beteende totalt. Jag blir nästan rädd. Höjer jag rösten drar han ner mig i golvet direkt, sen så påstår han att han ?hindrar mig från utbrott?. Försöker jag ta mig lös trycker han fingrarna under hakan på mig så jag sprattlar av smärta. Sist avslutade han med att kasta en flaska vatten på mig efteråt... oftast säger han ?men ja snälla börja grina då?.

Har börjat vakna av att han tafsar på intima områden, och säger jag ?Nej. Sluta. Jag vill inte? så fortsätter han ändå och kallar mig för ?fittunge? (moget va?). Han ångrar inget han gjort och jag brukar få be om ursäkt fast det är han som gjort fel, sen får ändå inte jag nån ursäkt utan han säger att jag får skylla mig själv?

Blir sjukt ledsen och känner mig jättenere... och nervös hela tiden för jag vet aldrig vad han blir arg för längre. Sen tycker jag han börjat med att göra saker, sen precis efter säga att det var jag? Såfort han pratar med någon i telefonen beskyller han mig för olika saker, som jag dessutom inte gjort... vågar inte träffa hans kompisar längre, han påstår att dom hatar mig ????

Ring kvinnofridslinjen; 020-50 50 50. De kan hjälpa dig att ta dig där ifrån. Du klarar det inte själv. Du klarar det inte med hjälp från föräldrar eller vänner. Det gör ingen. Man behöver otroligt mycket stöd i den situationen. Det kan kvinnofridslinjen hjälpa dig med. Du kan ringa anonym. Blir situationen akut, ring 112. Tveka inte, bara ring. För tillslut kommer du vara en blöt trasa som han slår sönder och samma. Och ditt barn kommer få bevittna det. Det kommer bara bli värre och värre och värre. Med små fina stunder emellan som gör att du stannar. Och tror att det kommer bli bättre. Jag lovar han blir inte snällare. Det blir inte bättre. Bara värre till dess du är död eller totalt nedbruten. Vet att det också finns särsilda forum för personer i samma sits. Alltså inte familjeliv. Där du kan hämta stöd. Ring kvinnofridslinjen idag.
  • Anonym (Sofia)
    Bananapelsin skrev 2017-11-15 08:44:07 följande:

Jag kan inte dokumentera någonting, har försökt spelat in med mina mobiler, ljud, filmer ja allt, upptäcker han det så slår han sönder dom, sista telefonen spolade han ner i toan...

möjligtvis att jag kan skriva något litet i anteckningarna..

Men enligt honom så vet alla att jag tydligen är en psykopat som ingen vill ha med att göra.. jag vet inte vad jag gjort, eller varför alla tror det. Han påstår att det kommer in folk på hans jobb ibland och säger att jag är sjuk i huvudet och jättekonstig. Jag kanske gör saker utan att jag vet det? Kan man ha en sån sjukdom?

Du är ingen psykopat, han gör allt för att försöka få dig att TRO att du är det så att han ska få mer makt.

Du måste lyssna på oss här som skriver och lämna honom NU! Packa en liten väska med det viktigaste och dra hem till en vän. Dina vänner hatar dig inte, han bara säger så till dig för att göra dig svag! Sen ringer du kommunens socialtjänst, de brukar ha en kvinnofridssamordnare som kan hjälpa dig med allt praktiskt. Strunta i lönen, du kan få akut försörjningsstöd tills ditt konto är skyddat från honom igen.

Gör detta nu! Tro inte på något han säger!
  • Poppy75

Har du en bra barnmorska? Prata med henne. Det är en del av hennes jobb att hjälpa till med sådant här. Du behöver komma ifrån din sambo före barnet kommer.

• Anonym (Idioti)

Lämna idioten omedelbart,allt löser sig runt omkring.

Tveka inte!

Du har ett barn och dig själv att tänka på

Polisanmäl fanskapet oxå!!

Ansök om besöksförbud och sedan ensam vårdad av barnet.

Och vad du än gör,ta inte tillbaka honom.

Du är stark,du klarar det.

• Anonym (Varit med om samma)
    Bananapelsin skrev 2017-11-15 11:02:21 följande:

Ska kontakta kvinnofridslinjen när jag slutar jobbet så får jag väl ta det därifrån...

Bra. Ett steg i taget. Du är inte ensam. Det är så vanligt att kvinnor hamnar i den här situationen.
  • Anonym (Fly)

Ska kontakta kvinnofridslinjen när jag slutar jobbet så får jag väl ta det därifrån...

Ja gör det, förstå allvaret i din situation <3

Lycka till och ta hand om dig!
  • Poppy75

Bra! Och se till att skydda dina pengar. Om du inte kan/vågar spärra ditt konto så öppna ett nytt konto i en annan bank och se till att nästa lön kommer in på det.

• Bjoer

Jeez! Alltså, även utan allt det andra så bara det faktum att han tar alla dina(!) pengar och för över till sitt konto och sen att du måste fråga för att få tillgång till dina egna pengar är helt sinnes! Bara den grejen är tillräckligt för att inse att han inte är frisk. VEM gör så?! Sen allt det andra ovanpå det.

Följ råden tidigare i tråden, lämna, polisanmäl, spärra åtkomsten till dina pengar. Han är en klassisk hustrumisshandlare.

• mrshudson75

Så bra, skriv gärna här. Vi finns för dig. Du är inte ensam <3
Svar på tråden Min sambo ändrar beteende