Religösa! Liv efter döden?
Det man kan mäta i kroppen är inte någon själ, utan fysikaliskt helt förklarbara elektriska pulser.
Mig veterligen har ingen lyckats visa att det försvinner något från kroppen, däremot försvinner de på andra sätt helt förklarbara elektrsiska impulserna.
Den energi som mäts i kroppen har ingenting med någon själ att göra, utan tvärt om så är den helt förklarar utan "flum".
Den kan bara omvandlas eller förflyttas.
Fysiklag.
Det man kan mäta i kroppen är inte någon själ, utan fysikaliskt helt förklarbara elektriska pulser.
Mig veterligen har ingen lyckats visa att det försvinner något från kroppen, däremot försvinner de på andra sätt helt förklarbara elektrsiska impulserna.
Den energi som mäts i kroppen har ingenting med någon själ att göra, utan tvärt om så är den helt förklarar utan "flum".
Och med det vill jag säga att det faktiskt finns grenar inom vetenskapen och psykologin som arbetar utifrån förutsättningen att själen existerar.
Att man inte kan bevisa vare sig närvaron eller frånvaron av något gör ju inte det likställt med att det inte existerar, eller hur?
Vad man med vetenskapens klumpiga verktyg däremot har kunnat visa är att energin existerar.