Religösa! Liv efter döden?
Det stämmer! Själv hamnar jag i denna kategori eftersom jag är agnostiker.
Det stämmer! Själv hamnar jag i denna kategori eftersom jag är agnostiker.
Nej, agnostiker är inte detsamma som ateist!
Varför vara avundsjuka över att folk får komma till himmelriket!
Skulle inte gjort er själv bannlyst från att komma till himmelriket!
En ateist förnekar och säger att det inte finns något högre väsen eller någon högre makt. En agnostiker håller frågan öppen!
Kunskap? Det där får du utveckla!
Ateisten har ingen tro utan en övertygelse att det inte finns någon gudomlighet. En agnostiker säger inte blankt nej utan kan tänka sig att det finns en högre makt om någon eller något kan övertyga honom eller henne.
I inget av fallen är kunskap relevant.
Precis! Det handlar inte om kunskap utan om "ickekunskap". Utan kunskap kan vi inte vifta bort högre makter som nonsens. Dessutom tror mer än hälften av jordens alla invånare på någon form av gud...vem är jag om jag påstår att majoriteten av alla människor har fel?
Jag är agnostiker, jag säger inte nej till gud, jag håller dörren öppen.
Kära trent! Religion och tro handlar inte om bevis! Det är liksom det som är grejen .
Skrämmas? Härskarteknik? Nej! Jag ville bara vara tydlig och berätta att jag vet skillnaden mellan troende, agnostiker och ateist. Dessa begrepp skiljer sig ganska mycket från varandra. Jag är agnostiker vilket ligger ganska långt från ateism. Ateistens världsbild är inte lika öppen och nyanserad som agnostikerns.
Tänkte egentligen bara tala om att wiki inte är någon tillförlitlig källa till kunskap. Ledsen om jag skrämt dig eller gjort dig upprörd. Inte min mening.
Ha en fin sommar
Man kan väl enklast för klara det genom att säga att agnostikern ligger någonstans mellan ateism och teism.
Jag varken tror eller tror inte...jag vet inte. Jag håller frågan öppen.
Men det är fint att vi kan tycka och tro olika. Olikheter är bra!