Johan H skrev 2018-05-31 20:22:21 följande:
Jesus har förklarat för dig men du lyder inte hans uppmaning därför kommer du aldrig finna Gud för Jesus säger jag är vägen, sanningen och livet ingen kommer till Gud utan genom honom. Lyssna noga nu nyckeln är Jesus. Ni ateister fokuserar på fel saker vad gäller Gud. Därför finner ni aldrig honom. Gud är inte som vetenskap att allting måste bevisas för att man ska tro. Gud kan uppenbara sig, såsom i drömmar, via mirakler eller andra konkreta upplevelser. Men Jesus säger du måste tro med hela ditt hjärta, hela din själ, kraft och förstånd. Vad Jesus menar är att du måste med din själ och hjärta ditt inre, din själ. Därför vi kristna har den heliga anden för de är själsligt därför kan vi vittna om att Jesus lever för vi fått den heliga anden. Därför den heliga anden vittar om att Gud existerar. Du måste vara uppriktig att du vill lära känna Jesus han känner dig och du måste mena allvar med att överlåta dig till Gud. Ingen flickvän vill ha en pojkvän som säger jag älskar dig men inte visar de konkret i handling.1.Du måste be. Ungefär samma fokus som du gör vid Yoga nu är jag kristen och inte praktiserar hinduiska element men du måste i stillhet öppna upp din själ och hjärta och släppa in Jesus 2. Du måste tro, alltså verkligen 100% mena att du tror på att Jesus dog på Golgatan för våra synders skull, inget spel för galleriet? Tvivlar du på att Jesus är frälsaren att han inte dog för våra synders skull då kommer du inte finna Gud, alltså igen du måste tro med hela ditt hjärta, själ, kraft och förstånd. Vi kan sitta här och diskutera, mirakel, big bang teeorin, var joden 6000 år gammal, kommer vi ifrån apan mm. Så länge inte tron på att Gud verkligen finns jag skall verkligen ge honom en chans samt släppa in honom i ditt hjärta. För Jesus finns i vårt inre. Många ateister frågar ofta varför jag ser så glad ut och dina ögon glänser du har sådan karisma. Nu vet inte jag om du noterat men jag kan se på personer som Carola, Ebba Busch Thor, Markus Birro mfl kristna att de lyser i ögonen. De är bara för att jag känner mina trossyskon och ögonen är själens spegel att de tagit emot kristna. Notera att titta gärna på kristnas ögon så ser du en viss utstårlning vilket jag ser som ett tecken att evigheten och guds ande bor inom dessa människor.
Suck....
Att det lyser i ögonen på en troende betyder inte att tron är sann. I så fall skulle en massa religioner kunna vara sann.
Och jag kan inte välja att tro på Jesus, jag måste bli övertygad. Det kan bara Gud/Jesus fixa, eller att det kommer fram bevis.
Då återstår ändå problemet med att kristendomen är ond, orättvis och omoralisk.
Eller är det så att man tappar sin moraliska kompass när man blir troende? Det Gud säger blir gott, oavsett vad det är? I så fall hoppas jag inte jag blir troende.