Religösa! Liv efter döden?
Utveckla gärna, beskriv lite mer hur du är totalt oförmögen att kunna se något religiöst ske!
Utveckla gärna, beskriv lite mer hur du är totalt oförmögen att kunna se något religiöst ske!
Känner redan till hela din livshistoria får tydligen inte avslöja ditt namn eller ditt personnummer framför varenda människa här på forumet!
Har du någon heligbok? Eller skriver du på den? Detta låter ju lika rimligt som övrig religon så kanske är något att satsa på men tror jag stannar vid att till be drakgudarna från breath of fire spelen de har inte svikit mig än.
Jo jag tror på livet efter döden.
Jag är traditionellt kristen. Jag har aldrig träffat någon som är död, skulle inte vilja det heller. Har svårt att tro att det finns de som kan prata med döda. Då hade väl ex mordet på Olof Palme varit löst.
Himlen föreställer jag mig ungefär som jorden fast det är bara gott. O vi begränsas ej av kroppar. Jag tror vi känner igen de vi levt med på jorden.
Fri vilja? Svår och spännande fråga! Om det bara finns goda alternativ så kan väl fri vilja existera ?
Om alla kommer dit? Jag vet inte. Hoppas det.
Missförstå inte vill inte såra någon men sanningen kan göra ont ibland!
Vadå kan du inte se höra eller förstå någonting alls överhuvudtaget?
Okej, är det du något specifikt du vill ha kunskap om var inte blyg för att fråga om det!
Begränsad vilja? Har aldrig hört det uttrycket förr. Men visst.
Vad som är meningen med att leva på jorden? Inte en aning!
Varför jag hoppas att Hitler är i himlen? För att då kan jag definitivt räkna med en plats där.
Du har frågat om belägg och inlägg #490 förklarar det väl tydligt nog?