Inlägg från: oanonym |Visa alla inlägg
  • oanonym

Religösa! Liv efter döden?

Theophilos skrev 2018-03-24 10:50:15 följande:

Jag skulle snarare säga att det är vi som är dåliga på att kommunicera med Gud.

Då har du inte föstått Gud, men det visste jag ju redan.

Är du dålig på att kommunicera med Gud?

Det finns tusentals människor som påstår sig kommunicerat med gud(ar), och många kommer fram till helt olika saker.

Det fnns till och med texter som påstås komma från Gud, på ett eller annat vis, och inte ens dessa har vi människor alltså lyckats skriva ner på ett tydligt vis.

Själv tycker jag att Gud har ett ansvar i denna fråga. Hur kan han misslyckas så fatalt, gång efter gång?
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 11:41:18 följande:

Det är intressant att du har så svårt att ta till dig någonting så att du måste vrida på orden för att låtsas att inte förstå.

Jag skrev ju förut att jag har en levande relation med Gud, men det ville du väl inte lyssna på?

Det jag menar (vilket jag vet att du förstod) är att mänskligheten i stort är dåliga på att lyssna på Gud.

Det är inte Gud som misslyckas, det är Du.

Många personer anser sig ha en relation med Gud. Enligt dig så förstår människor inte Gud så ofta. Du kan ju vara en av dom.

Även du misslyckas med en massa gudar. Det kan finnas hundratals gudar som gör allt för att bevisa sig för dig, men du förstår ingenting av detta.

Obs! Detta är inte vad jag tror, jag bara använder mig av ditt argument. Det är alltså ditt fel att dessa gudar inte får kontakt med dig. Hur oroad är du över detta? Där har du antagligen svaret på hur orolig jag är över att jag inte förstår din Gud.
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 11:57:52 följande:

1. Jag bryr mig fortfarande inte om, om du är orolig över om du förstår Gud eller inte.

2. Det är fortfarande ditt val om du vill öppna upp dig mot Gud eller inte.

3.finns fortfarande bara en Gud.

Vore trevligt om du hade något nytt att komma med.

Anser du att du kommer med nya saker ??

Jag kommer komma med nya saker när gudstroende kommer med belägg. Då kommer jag granska dessa och avgöra vad jag anser. Just nu finns ingen anledning att komma med något nytt.

2. Jag är öppen för alla gudar, är du?

3. Du har ingen aning om hur många gudar det finns, tror jag.
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 12:05:25 följande:

Det finns en Gud. Punkt.

Ja, sådana argument går inte att bestrida ....

Eller jo, det finns ingen Gud. Punkt.
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 12:09:19 följande:

Är DU öppen för "alla gudar"? Du säger ju att Gud inte finns. Hur går det ihop?

Att vara öppen för något betyder inte att jag tror på det i dagsläget.

T.ex. jag är öppen för att byta jobb. Betyder det att jag har bytt jobb?

Och jag säger inte att Gud inte finns, däremot ser jag inga bra belägg för att Gud finns.

Det som väger in är också vilken Gud som påstås.
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 13:32:08 följande:

Men du tror på att jobb finns va?

Ena minuten säger du "jo, det finns ingen Gud" nästa säger du "Jag säger inte att Gud inte finns" ????

Och nej, du är absolut inte öppen för att möta Gud, med din inställning kommer du aldrig att lyckas.

Du måste ärligt vilja möta Gud, inte för att testa Honom utan för att du har en längtan.

Nej, jag uttrycker mig aldrig säkert om Guds existens, förutom som svar när folk skriver Gud finns, som enda argument. Men då gör jag det för att visa vilket dåligt argument det är att bara påstå något. Det är alltså inte seriöst, vilket de flesta brukar förstå.
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 14:20:08 följande:

Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen nu.

Vi kommer ingenstans i alla fall.

Det finns inte mycket mer vi kan utveckla våra argument med längre.

Jag står kvar där jag står och du står kvar där du står.

Trevlig helg.

Ja, bollen är hos en eventuell Gud, kan man säga. Han vet att jag finns. (tror jag ...)
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 14:27:49 följande:

????

Det är upp till Gud/gudar om de vill ha kontakt med mig. De borde ha förmågan att klara detta.
  • oanonym
    Theophilos skrev 2018-03-24 14:29:10 följande:

Det skulle bli "tummen upp" jag vet inte varför det blev frågetecken :)

Ok...:j
Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?