• Loomi

Vi som är beräknade i Juli -18!

Hej!

Här är en som precis plussat! Testat två gånger för säkerhets skull och jo - jag är gravid!!

Tredje gången gillt stämde för oss och i morgon på fars dag kommer blivande pappa få världens finaste fars-dag-present, veta att han ska bli pappa!

BF är ca 23 juli! Fler som är beräknade i juli och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!
  • Loomi

Och hej alla! Har inte hunnit vara inne och skriva så mycket.. Massa jobb och ja, livet ni vet.

Är i v 5+1 idag. Känner inte så mycket symptom förutom att det molar mycket, känns som mensvärk och brösten är redan större och ömma. Inte fått något illamående ännu (tack och lov).

Hur mår ni andra? Vilken vecka?

• beso
    Loomi skrev 2017-11-21 18:50:17 följande:

Hej!

Fy det låter inte roligt alls, att du blöder! Har du ont också? Vad sa dom om blödningarna när du gjorde VUL?

Vågar faktiskt inte svara på risken för missfall.... Dock hört att man kan blöda i början av graviditeten och att det ändå går hur bra som helst och en frisk bebis föds! Hoppas såklart på det! Kram!Jag tror inte det är kört! Du hade ju bara hållit dig 2 timmar... Har du tagit digitalt med veckoindikator? Eller testat på morgonurin?

Har köpt ett likadant test nu o ska testa imorgon. Känner dock inte av samma trötthet eller hunger längre..o nästan ingen molvärk i magen Heller. .

Tog ett till idag då jag inte kunde låta bli o med bara 2h urin igen dum som jag e..men nu syns strecket nästan inte alls. Får se imorgon bitti. Ska inte dricka något mer tills jag tar testet så d inte blir så utspätt..

Har läst att om hcg blir väldigt högt dock så kanske inte stickorna ger utslag alls! Låter jättekonstigt! Men det är flera som skrivit att dom efter att ha spätt ut kissprovet med vatten o sen doppat testen så har det gett utslag! OM det stämmer så lär det ju knappast inträffa redan i v 5 liksom..halmstrå! ;)
  • beso
    Loomi skrev 2017-11-21 18:52:37 följande:

Och hej alla! Har inte hunnit vara inne och skriva så mycket.. Massa jobb och ja, livet ni vet.

Är i v 5+1 idag. Känner inte så mycket symptom förutom att det molar mycket, känns som mensvärk och brösten är redan större och ömma. Inte fått något illamående ännu (tack och lov).

Kul o höra ifrån dig! :) Och härligt höra allt e bra! Hoppas du slipper illamåendet! Mitt brukar dra i gång v 6-7. Stor kram
  • latortue

Hej! Kul att läsa om fler som är nygravida. Jag plussade i helgen efter några månaders försök :) bf 24 juli (vecka 5+1 idag) enligt natural cycles. Trots att jag skrivit in samma bf i två andra appar säger de att jag är i vecka 4+6 resp 5+0, lagom förvirrande haha!

Jag har väldigt ömma bröst som redan vuxit ur mina bhs och idag har jag haft väldigt mycket molvärk, annars har jag inte mycket symptom. Skönt att höra att det är fler som inte känner så mycket än. Jag är så himla orolig för att det lilla riskornet inte vill stanna kvar, och ju mer symptom desto mer gravid eller? Haha nä men det känns som det är så, även om det inte är logiskt.

• miachr78
    Loomi skrev 2017-11-21 18:52:37 följande:

Är i vecka 5+5 nu. Jag mår inte illa speciellt mycket, kan va någon gång per dag men det går snabbt över. Mådde inte illa mina tidigare graviditeter så jag hoppas det blir samma nu:) känner och det drar och sticker i livmodern ibland. Och sen har jag fått enorma bröst. .undra hur detta ska sluta. Och väldiga humörsvängningar. Går runt och är lättirriterad mest hela tiden.
  • ssoffpotatisen
    beso skrev 2017-11-21 18:38:21 följande:

Hej o grattis! :) Många väntar med att berätta efter v 12 då missfall risken då är väldigt mkt mindre! Men blir man sjuk så d märks eller får mage tidigt kan d va svårt att dölja! ;)

Jag brukar alltid oroa mig mkt! Har varit så mkt onödigt lidande..bara allt känns bra o man lever hälsosamt så har man gjort allt man kan o får försöka njuta o va glad! Men lättare sagt än gjort..jag vet! ;)

tack för ditt svar! ja folsyra har jag ätit i snart 3 månader. började med det när vi började försöka få barn.

ska till mvc på onsdag, förhoppningsvis känns det kanske mer verkligt efter det men är ju superorolig ändå. många i min omgivning som fått eller som ska ha nästa år oxå så man vill ju att allt går vägen för mig med såklart!
  • Erica92

Hej :) väntar andra barnet och är beräknad till 20/7 :) alltså vecka 6 (5+4) har inga direkta symtom ännu mer än extra hunger, svullna och ömma bröstvårtor samt fryser av å till. Kul att följas åt :) ska göra ett vul nästa vecka för att se så att allt är bra :) fler som ska göra tidiga ultraljud?:)

• beso
    ssoffpotatisen skrev 2017-11-21 22:42:04 följande:

tack för ditt svar! ja folsyra har jag ätit i snart 3 månader. började med det när vi började försöka få barn.

ska till mvc på onsdag, förhoppningsvis känns det kanske mer verkligt efter det men är ju superorolig ändå. många i min omgivning som fått eller som ska ha nästa år oxå så man vill ju att allt går vägen för mig med såklart!

Lycka till idag på mvc! :)
  • ssoffpotatisen
    beso skrev 2017-11-22 06:57:56 följande:

Lycka till idag på mvc! :)

förlåt, var lite otydlig! onsdag nästa vecka
  • ssoffpotatisen

tjejer!

inatt när jag sov å skulle vända mig fick jag sån kramp i höger sida utav magen, rätt långt ner å minns att jag nästan skrek för det gjorde ont. idag är jag lite öm om man trycker på höger sida. vad kan det bero på? läste något om ligament som töjer sig? som sagt, e ju första barnet så jag vet ingenting men man blir ju lite orolig. känt av kramp en gång tidigare, oxå på natten.

igår upptäckte jag dessutom lite blod i trosorna och lite när jag torkade mig men ingenting som fortsatt under natten.

• ssoffpotatisen
    Erica92 skrev 2017-11-22 03:29:49 följande:

Hej :) väntar andra barnet och är beräknad till 20/7 :) alltså vecka 6 (5+4) har inga direkta symtom ännu mer än extra hunger, svullna och ömma bröstvårtor samt fryser av å till. Kul att följas åt :) ska göra ett vul nästa vecka för att se så att allt är bra :) fler som ska göra tidiga ultraljud?:)

Får man välja att göra tidigt ul? Visste inte att man fick göra det tidigare än v 12-14.
  • Shanegirl427

Hej! Vad kul att detta tråd finns! Jag hakar gärna på. Jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka för första gången nu i oktober och japp, det blev det ett plus med en gång! Jag är 33 och han är 34.

Är fortfarande lite chockerad, rädd för missfall så det är svårt att verkligen njuta och planera för nya livet med en bebis. Men jag mår bra, ingen illamående (ta i trä). Är nästan i vecka 8, BF den 12/7. Jag ser fram emot när vi kan börja berätta för folk om typ en månad, då kanske det blir lite mer verkligt. ????

• Mjauram
    Shanegirl427 skrev 2017-11-22 23:29:32 följande:

Hej! Vad kul att detta tråd finns! Jag hakar gärna på. Jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka för första gången nu i oktober och japp, det blev det ett plus med en gång! Jag är 33 och han är 34.

Är fortfarande lite chockerad, rädd för missfall så det är svårt att verkligen njuta och planera för nya livet med en bebis. Men jag mår bra, ingen illamående (ta i trä). Är nästan i vecka 8, BF den 12/7. Jag ser fram emot när vi kan börja berätta för folk om typ en månad, då kanske det blir lite mer verkligt. ????

Välkommen! Vi har samma BF du och jag! :D Längtar också väldigt mycket till att äntligen få berätta för familj och njuta, för som dig är jag också rädd för missfall. Går lite på nålar känns det som!
  • Amser

Hej! Är själv i vecka 5+5 idag. Hakar på denna tråd. Någon av er som nyligen testat med CB digital med veckoindikator? Jag är så förvirrad av resultaten man får på dessa. La just upp en ny tråd om detta.

Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!