Inlägg från: ssoffpotatisen |Visa alla inlägg
  • ssoffpotatisen

Vi som är beräknade i Juli -18!

hello!

hoppar in här :) jag plussade 11 november. senaste mens 10 oktober (typ) så bör vara i vecka 6 (5+6) (?) e första barnet så kan ingenting å vet ingenting. tredje gången gillt blev det för oss iaf. men sååå rädd för att nånting ska gå fel.

när är det okej att berätta för nära å kära?

kul att ha några att dela sina tankar med!

• ssoffpotatisen
    beso skrev 2017-11-21 18:38:21 följande:

Hej o grattis! :) Många väntar med att berätta efter v 12 då missfall risken då är väldigt mkt mindre! Men blir man sjuk så d märks eller får mage tidigt kan d va svårt att dölja! ;)

Jag brukar alltid oroa mig mkt! Har varit så mkt onödigt lidande..bara allt känns bra o man lever hälsosamt så har man gjort allt man kan o får försöka njuta o va glad! Men lättare sagt än gjort..jag vet! ;)

tack för ditt svar! ja folsyra har jag ätit i snart 3 månader. började med det när vi började försöka få barn.

ska till mvc på onsdag, förhoppningsvis känns det kanske mer verkligt efter det men är ju superorolig ändå. många i min omgivning som fått eller som ska ha nästa år oxå så man vill ju att allt går vägen för mig med såklart!
  • ssoffpotatisen
    beso skrev 2017-11-22 06:57:56 följande:

Lycka till idag på mvc! :)

förlåt, var lite otydlig! onsdag nästa vecka
  • ssoffpotatisen

tjejer!

inatt när jag sov å skulle vända mig fick jag sån kramp i höger sida utav magen, rätt långt ner å minns att jag nästan skrek för det gjorde ont. idag är jag lite öm om man trycker på höger sida. vad kan det bero på? läste något om ligament som töjer sig? som sagt, e ju första barnet så jag vet ingenting men man blir ju lite orolig. känt av kramp en gång tidigare, oxå på natten.

igår upptäckte jag dessutom lite blod i trosorna och lite när jag torkade mig men ingenting som fortsatt under natten.

• ssoffpotatisen
    Erica92 skrev 2017-11-22 03:29:49 följande:

Hej :) väntar andra barnet och är beräknad till 20/7 :) alltså vecka 6 (5+4) har inga direkta symtom ännu mer än extra hunger, svullna och ömma bröstvårtor samt fryser av å till. Kul att följas åt :) ska göra ett vul nästa vecka för att se så att allt är bra :) fler som ska göra tidiga ultraljud?:)

Får man välja att göra tidigt ul? Visste inte att man fick göra det tidigare än v 12-14.
Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!