Inlägg från: Anonym (ska prova progesteron om nån vecka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ska prova progesteron om nån vecka)

progesteronkräm mot kort lutealfas , erfarenheter ?

Elisabetmaria skrev 2017-11-09 20:14:39 följande:

Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 9 månader nu , slutade med p piller då när vi skulle börja försöka o fick en regelbunden mens på 28 dagar men med spottlings ca 4 dagar innan mens .

Nu dom senaste två månaderna har min mens varit 24-25 dagar ist o då utan några spottlings , men min äl kommer fortfarande samma tid som innan så min lutealfas är bara 8-9 dagar nu .

Läste att man kan använda progesteronkräm om man har kort lutealfas och är sugen på o testa detta . Men är lite rädd för o göra nått som kan påvärka min cykel , så undrar om nån här har erfarenhet av krämen o kan berätta om hur ni använd den osv ? Är de "farligt " o använda den om man egentligen inte måste ? Har jag lixom nått att förlora på o prova detta ?

Du förlorar inget på att prova. Femalebalanceshop har bra i pumpflaska som hjälper till att reglera men för tillfället är sidan nedlagd, de flyttar pga brexit men sidan är svensk. Det finns en bra sida för progesteronfrågor på www.hormoni.se MEN just håller de på att uppgradera hemsidan. Hoppas de blir klara snart för där finns massa bra info och man kan ställa frågor, och kolla bland andras frågor och svar. Jag hann köpa iaf innan femalebalanceshop stängde och ska prova för att stimulera ägglossning från dag 7 i menscykeln. Den salvan är bioidentiskt, den är alltså inte syntetisk, vilket är bra.
  • Anonym (ska prova progesteron om nån vecka)

Jag har kort lutealfas det var därför också som jag köpte, för att förlänga den. 

Svar på tråden progesteronkräm mot kort lutealfas , erfarenheter ?