Inlägg från: Palestrina |Visa alla inlägg
  • Palestrina

Hur botar man ångest över ensamhet?

Hur hamnade du så på absoluta botten? Har det alltid känts så här, eller minns du en tid när du hade vänner och var accepterad? När började saker förändras i så fall, och varför?

Har du något jobb?

• Palestrina
    poppa01 skrev 2017-11-16 02:34:41 följande:

jag har haft vänner och varit accepterad....men ca när jag blev 15 år så gick det åt helvete.

saker började ändras eftersom jag inte längre blev accepterad....mitt utseende ändrades till det negativa och min personlighet utvecklades inte....

ja, jag har ett jobb.

Har du någon form av sjukdom som har deformerat ditt utseende? Eller extremt missfärgade tänder?

Bra att du har ett jobb i alla fall, det innebär att du inte är helt isolerad socialt. Finns många som saknar vänner utanför jobbet.
  • Palestrina
    poppa01 skrev 2017-11-18 00:14:38 följande:

tror jag inte....jag är helt enkelt född ful.

Tror jag inte. Vad har du för utmärkande drag som gör dig så ful, menar du?
  • Palestrina
    poppa01 skrev 2017-11-18 02:06:33 följande:

självförtroende är något man tappar om folk behandlar en som skit eller om man är en kass person utan några positiva egenskaper och är medveten om det.

Att folk har behandlat dig som skit är illa, men ingenting du kan förändra, men du behöver inte låta det avgöra resten av ditt liv. Vad är en egenskap egentligen? Kan du inte förändra någonting, t ex en del av ditt beteende? Jag menar att man kan känna sig elak och jävlig inombords men ändå välja att vara vänlig utåt.
  • Palestrina
    poppa01 skrev 2017-11-27 04:42:02 följande:
    nå? vad tycker du om alla de defekter jag listade?
    Jag kommer att tänka på ungefär hur jag uppfattade mig själv och mina egna defekter som tonåring, de var svåra, men när jag ser foton av mig själv från den tiden idag ser jag ju att det mesta var inbillning eller åtminstone överdrifter. Jag har själv en del defekter idag, vissa är rätt lika dina, som jag skulle kunna lista, men jag är övertygad om att ingen bryr sig om dem i verkligheten. För att vara dyslektiker stavar du väldigt bra - på allt utom "dyslexi" - nästan så bra att du inte riktigt övertygar mig.

• Palestrina
    poppa01 skrev 2017-11-29 05:20:56 följande:
    Problemet är att jag har för många defekter och att de är för kraftiga.  Jag kan dessutom inte göra något för att ta bort dom. Man kan inte få kompisar om man har så många defekter som jag har, det säger ju sig självt.

Jo, folk bryr sig i verkligheten. Dina defekter kanske inte spelar roll för folk eftersom dina defekter inte är så många, men en sån som jag med oerhört många defekter så är det något helt annat. Folk är kräsna och vill inte spendera sin tid med någon som de skulle skämmas över att ha med sig.
    Men du är ju uppenbarligen inte dyslektiker i alla fall. Vad säger din terapeut om dina upplevda defekter?
Svar på tråden Hur botar man ångest över ensamhet?