Hur mycket för Bio-M bestämma?
Om pappan tycker att han ska stryka bio-mamman medhårs så blir det detsamma som att han bekräftar, både för mamman och för dottern, att mamman har rätt i vad hon anklagar dig för.
Pappan borde lägga sin energi på att få mamman att förstå att du är en del av hans familj och att han vill fira jul med dig. Men om jag förstår det rätt så väljer han nu att bråka med den som är enklast att bråka med, nämligen dig, för du får inga hysteriska utbrott och dig känner han sig hemma med. Klart han vill lösa sitt problem på enklast möjligaste vis, nämligen genom att du lägger dig platt i det här. Men det innebär också, vilket han säkert inte ännu har förstått, att det är du som får ta smällen.
Nu har han ju inte ens sagt att han vill fira jul med dig, utan att han vill fira jul med någon som anklagar dig för osanningar. Jag skulle starkt ifrågasätta hur han får ihop det här.
För övrigt tycker jag också det är konstigt att man måste fira jul tillsammans. Så gör inte vi men jag tänker inte hävda att alla andra måste göra som vi, var och en skapar sin egen tradition. Men du och han behöver väl också skapa era egna traditioner numera.