• InaLo

40+ med BF sommaren 2018

3hjärtan skrev 2017-12-17 14:22:30 följande:

Men är nog jobbigt att bara må illa också

Jag har varit i helgen hos mina föräldrar med mina tre barn och det är inte så lätt att låtsas som att allting är som vanligt när man är vrål trött och mår illa. Hoppas jag är en bra skådespelare.

Man har ju inga möjligheter att ligga och vila som man hälst bara vil utan det är full rulle.

Kan vi inte göra en liten bf lista här? Klipp ut Sätt in er i turordning efter bf datumet. Så får vi lite överblick. Jag börjar.

Inalo bf 30/7, 4:e barnet
  • InaLo

Inalo bf 30/7, 4:e barnet

3hjärtan Bf 1/8

Kanskeigen bf 8/8, 3:e barnet

Man kan citera ett tidigare inlägg och klippa och klistra lite sedan.

• InaLo
    DragonWoman skrev 2017-12-18 10:02:19 följande:

Hej. Har fått mitt efterlängtade + efter missfall i februari i år. Bf 28 augusti om allt går vägen. Blir 42 i april.

Grattis och välkommen!
  • InaLo
    Jag är bara jag skrev 2017-12-19 21:45:20 följande:

VUL idag och barnet lever!  Så inställd på motsatsen att jag inte riktigt fattat än.

Så skönt att få se det lilla livet.
    3hjärtan skrev 2017-12-20 08:46:40 följande:

Går in i vecka 9 (8+0) idag. Jag e desperat och gör ett nytt vul på fredag. Gjorde ett i v7+0. Så blir det ett i v8+2.

Så får jag se om jag klarar mig till kub sen

Det är ju inte lätt att låtabli att oroa sig. Man vet ju om att åldern ger oss större risker.

Har själv bokat in ul 29/12. Kommer vara 9+3 då Det fanns tider innan jul men jag ville inte ta dem i fall något är fel. Bättre att veta efter då. Hoppas så att det ser bra ut. Sedan har jag kub 17/1.

I morse mådde jag så dåligt. Det började med att jag undrade varför väckarklocka ringde mitt i natten men kl var 6.30 jag som oftast går upp 05.30-06.00 annars. Sköt med en liten stund i lugn och ro med en kopp te innan alla barnen vaknar. Sedan var jag jätte yr och illamående. Det var ren pina en ren pina att gå upp ur sängen och få i väg allabarnealla till skolan.
  • InaLo
    Rindi skrev 2017-12-22 18:07:28 följande:

VUL idag med tickande hjärta, v 7+3 och fostret mätte ca 1,5 cm vilket stämmer med graviditetslängden. Nu ska jag läsa på ännu lite mer om de olika NIPT man kan göra (utökad mm) och boka tid för det samt nytt UL någon dag innan.

Så underbart. Det blir lite mer värkligt efter man sett det på ul.
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-22 19:06:40 följande:

Men vilken härlig chock:) Att dom missat det på två UL!

Nemen oj vad konstigt, grattis till två små tickande hjärtan.

Vet inte om man lyckats få sig en maginflenss nu eller om det är graviditeten. Har verkligen mått piss i dag. Spytt 4 gånger. Det har jag aldrig gjort med de andra tre. Jag brukar spy 2-4 gånger per graviditet.
  • InaLo
    Kanskeigen skrev 2017-12-23 00:33:48 följande:

Idag var jag på tidigt vul, enligt mig 7+2. Det dröjde en evighet innan den väl gamla överläkaren på den privata kliniken såg något foster alls. Vi blev helt kalla. Sköterskan och han var också märkbart oroliga. Han nämnde även ofostrig graviditet vid ett tillfälle. Tillslut sa han och sköterskan att de såg ett foster som de mätte till 6+5. Jag frågade om det var säkert att de såg och det sa de att de gjorde. Svårt att bara vara glad efter den undersökningen. Känner mig ledsen och orolig nu och vet inte om jag ska tänka bara på att de tillslut såg eller oroa mig ännu mer då det var så litet vilket kanske kan betyda att det ej växt som det ska.

Imorgon behöver jag säga till mina föräldrar och syskon att det är på g då vi samlats för jul. Känns synd att vulet inte lugnade mig utan tvärtom. Men alla symptom etc är jag ju säker på att vara gravid och får ju tänka mest utifrån det men fy vilken oro. Den 12/1 ska jag på nytt vul håll tummarna för mig att det ser bra ut då...

4dagar är ju inte så mycket. ofta har man äl någon dag förr eller senare en vad man räknat. Håller tummarna för dig.

Ni andra som mår illa hur tror ni det kommer gå med julmaten. Just nu tjänste som att jag kan tänka mig äta lite potatis. Äter annars mest havregrynsgröt Och knäckebröd tomt eller med lite smör. Jag är inte van vid detta. Då har jag ändå två andra julibarn och har varit gravid i ca dessa veckor runt jul två gånger tidigare. Klockan är snart fyra på natten och jag kan inte sova pga illamåendet.

Ne fy vad gnällig jag kände mig nu
  • InaLo
    Pyret180818 skrev 2017-12-23 06:12:31 följande:

Vi får lov att gnälla, vi är gravida och inte 20 längre 

Jag mår själv illa dygnet runt sedan någon dag tillbaka, frisk luft, sova och att inte glömma bort att äta hjälper.. att inte heller äta för mkt (det gör också det värre) halsbränna, gasig, rapig och yrsel... hela dagarna. Hahaha låter som jag är en 85 årig gammal gubbe.

Vet inte riktigt hur jag ska klara av nyår eftersom jag oftast den senaste veckan gärna somnar kl 20 på kvällen.. Får väl sova middag!

Byxorna är dessutom redan för trånga! Hur är det för  er?

MEN jag är superlycklig och detta är trots allt helt jäkla underbart!!! 

Ju det är ju underbart ändå. Hade jag inte mått dåligt så hade jag oroat mig för det. Somnar också gärna tidigt. Vi har inte gjort någon större plan för nyår som tur är. Då kan man vila sig fram till tolvslaget. Sedan sova. Visst låter det som en bra nyår.
  • InaLo
    3hjärtan skrev 2017-12-23 17:06:39 följande:

Vilka gör kub? Nipt ?

Här blir det iaf nipt och kanske kub med. Tänkte i v12+ så man har svar i v14+.

Har inskrivning början av året hos BM.

Kub ska jag göra 17 jan är då 12+

Vi får se med nipt. Hmmm undrar om det är kö?

Nu blir det bingo uppesittarkväll(lär orka till 21.00)

God jul alla!
  • InaLo
    kristina123 skrev 2017-12-27 12:37:22 följande:

Tyvärr slutade vår graviditet i MA. Var idag på VUL i vad vi trodde var vecka 9+2 men embryot var lika litet som vid förra VUL:et i vecka 6+1 (då såg vi hjärtat slå) så det har nog dött strax därefter.

Så obeskrivligt tråkigt. Förra graviditeten för ett år sen slutade också i MA och efter det tog det tid att bli gravid igen. Så just nu känns det extra tufft då jag hela tiden tänkt vi den här gången hade statistiken på vår sida för att det inte skulle bli missfall igen.

Stort lycka till för er andra! Jag håller tummarna <3

Så tråkigt, beklagar. ,
  • InaLo
    3hjärtan skrev 2017-12-27 21:10:44 följande:

Hur mår ni?

En bra dag kräks jag 2 ggr och en dålig 4-5 ggr. Illamående finns där hela tiden som gör mig orkeslös och jobbigt att hitta på saker.

Lägger mig gärna vid 19. Ikväll försöker jag bara uppe längre men stupar väl i säng snart.

Komstant törstig och torr i munnen men har så svårt att få i mig vätska.

Förstoppad också.

Bara man visste det går vägen så kan jag stå ut.

Fy vad jobbigt att kräkas så mycket. Hur går det att jobba?

Själv hade jag en jobbig vecka förra veckan. Tror att julmaten spelat en viss roll i illamående det och kräkningarna.

Nu när jag äter mest havregrynsgröt, knäckemackor kyckling, avacado o bubbelvatten så är det betydligt bättre.

Har alltid tyck och även läst att vecka 9 är värsta veckan eftersom hormonerna är som högst då. Har hunnit till vecka 10 så det avtar förhoppningsvis nu.

I morgon har jag inbokat Tidigt ultraljud. Man är så närvös för att det inte ska vara något där inne.

Jag har inte berättat för någon att jag är gravid(förutom sambon)och ingen förväntar sig att jag ska vara gravid.

Vet att i v 15-16 brukar det vara svårt att gömma. Jag börja väl berätta då eller när fotersdiagnostiken är klar.

När ska ni berätta?
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018