• Anonym (TSH)

TSH 6,2!!

Nya studier visar att TSH inte spelar någon roll så länge det inte överstiger 4.

Detta är riktlinjer som Carlanderska har. Över 4 vill de helst inte göra IVF eller frysåterföring på.

Jag skulle dock inte chansa utan vill ha ner mitt

• Anonym (TSH)

Jaså! Har du Levaxin nu? De bör ge dig annars. Över 4 bör man absolut ha. På Carlanderska var de dock ok med att sätta igång m ett TSH på 6,2. Iallafall ena läkaren andra ville att det skulle ner till 4 då nya rön.

• Anonym (TSH)

Jo 2,5 var nog allmänt vedertaget i Sverige hos fert. läkare men nytt sedan november -17 så höjningen av TSH är ganska nytt. Ja de borde ge dig 25 mikrogram. Privatläkare? Ge dig inte hoppa runt är mitt bästa råd

• Anonym (TSH)

Åh vad synd! Jag vet många som blivit gravida med högre tsh än ditt men också många som vlivit gravida efter en låg dos levaxin. En väg du kan gå är att ta kontakt m en läkare i danmark ex pp CFC och säga att du vill göra en behandling där men har högt tsh...då skriver de nog ut åt dig!

Lycka till!

• Anonym (TSH)

Ja mkt bättre att gå den vägen men ibland är man desperat och då får man ibland låtsas...ingen bra väg men en desperat när ingen annan förstår lyssnar. Nej inte åka dit bara ta d över telefon, ja mer liberala där.

Svar på tråden TSH 6,2!!