Anonym (Johanna) skrev 2017-11-08 22:24:04 följande:
Pimpinellan, jag googlade nu på tsh och kom in till en tråd där du hade skrivit rätt mkt. Jag förstod att du gått till den klinik (CvL) som jag går till och att de vägrat behandla ditt tsh? Jag undrar hur du löste det? Har 3.76 i tsh och >600 i tpo-antikroppar och CvL vägrar behandla. Läkaren sa "jag försäkrar att ingen på vår klinik kommer att sätta in levaxin på detta värde". När jag gick till vc så sa dom att om CvL bedömer att det inte ska behandlas så behandlar inte dom heller, eftersom CvL är experterna på fertilitet. Jag vet inte vad jag ska göra. Känns dödsdömt att ringa runt till fler läkare om dom ändå vägrar behandla då CvL inte behandlar. Så jag undrar hur du gick tillväga? Har du nåt tips om nån insatt klinik? :) tacksam för hjälp!
Oj, det är många, många år sen jag gick på CvL! På den tiden hade de gräns på 3,5 och jag låg precis där. Men fick Levaxin privat. Har de verkligen samma gräns nu?! Låter absurt när de flesta har 2,5. Och utomlands 2,0 och neråt. Bästa tipset är nån privat gynläkare. Deras samarbetsläkare på distansbehandlingar kanske?