• Rikard

Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

Om förhållandet är sexlöst och den ena partnern inte är nöjd med det, tror jag att förhållandet blir skörare och skörare med tiden. Det murbruk som sex kan vara för ett förhållande, vittrar bort och det krävs allt mindre för att alltihop ska rasa samman. Hur länge det dröjer är svårt att sia om. 

• Rikard
    Anonym (Pragmatisk) skrev 2017-11-08 16:11:53 följande:

Sex kan vara trevligt eller väldigt trist. Hur det upplevs för en kvinna tror jag beror mycket på det mentala. Vi särskiljer inte sex från resten på samma sätt som män tycks göra. Tycker ofta detta glöms bort i dessa trådar. 

Om man ska vara riktigt krass... Ja, att få orgasm är skönt och triggar en lyckokänsla. Behöver en kvinna en man för det?  Definitivt inte. Behövs penetration? Vanligtvis inte. Så om man har en man som inte ger en nån tillfredsställelse mentalt på andra plan (visar uppskattning, säger man är fin, tar sitt ansvar hemmavid mm) varför ska man ens ödsla tid på att ha sex med honom om man själv inte får ut mer än vad man kan fixa själv?  

Hur ser du på kvinnans ansvar för sin egen njutning och det gemensamma sexlivet?
    Jag frågar dels för att det känns som om du lägger ansvaret på mannen och dels för att jag lever med en kvinna som egentligen aldrig visat sig intressera sig vare sig för sitt eget eller vårt sexliv. 
    Jag har aldrig haft ett förhållande med en man, men jag har haft tillräckligt många förhållande med kvinnor för att säga att hennes attityd inte är typisk för kvinnor. 
    Om man inte visar vad man vill ha, kan man inte förvänta sig att få det och sedan skylla på den andra om det uteblir.
Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?