Inlägg från: Anonym (Pragmatisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pragmatisk)

Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

Sex kan vara trevligt eller väldigt trist. Hur det upplevs för en kvinna tror jag beror mycket på det mentala. Vi särskiljer inte sex från resten på samma sätt som män tycks göra. Tycker ofta detta glöms bort i dessa trådar. 

Om man ska vara riktigt krass... Ja, att få orgasm är skönt och triggar en lyckokänsla. Behöver en kvinna en man för det?  Definitivt inte. Behövs penetration? Vanligtvis inte. Så om man har en man som inte ger en nån tillfredsställelse mentalt på andra plan (visar uppskattning, säger man är fin, tar sitt ansvar hemmavid mm) varför ska man ens ödsla tid på att ha sex med honom om man själv inte får ut mer än vad man kan fixa själv?  

• Anonym (Pragmatisk)
    Anonym (tillfället) skrev 2017-11-08 16:18:13 följande:

Kan bara hålla med dig, men varför ska du då behålla mannen överhuvudtaget?

Nån som är så endimensionell att det bara är sexet som är avgörande för ett förhållande skulle jag absolut inte orka vara ihop med. Människor har genom tiderna hållt ihop av många olika anledningar och det är precis likadant idag.
  • Anonym (Pragmatisk)
    Rikard skrev 2017-11-08 16:21:42 följande:

Hur ser du på kvinnans ansvar för sin egen njutning och det gemensamma sexlivet?

Jag frågar dels för att det känns som om du lägger ansvaret på mannen och dels för att jag lever med en kvinna som egentligen aldrig visat sig intressera sig vare sig för sitt eget eller vårt sexliv. 

Jag har aldrig haft ett förhållande med en man, men jag har haft tillräckligt många förhållande med kvinnor för att säga att hennes attityd inte är typisk för kvinnor. 

Om man inte visar vad man vill ha, kan man inte förvänta sig att få det och sedan skylla på den andra om det uteblir.

Lägger jag ansvaret på mannen för att jag säger att en kvinna kan fixa det själv om behovet uppstår? Läser man trådar på FL så ser man att det finns rätt många av dom där kvinnor upplever att mannen inte verkligen ser eller uppskattar henne. I många fall har hon även påtalat detta men ingen förändring verkar ske och det vanliga sextjatet består. Att du sen tycks bunta ihop alla kvinnor för att du haft många förhållanden (varningsklockor där) och då anser att en viss attityd ska vara typisk tror jag inte gör saken bättre för dig och jag hoppas du inte sagt så till din respektive. Och hur din kvinnas sexliv är utan dig kanske hon inte avslöjat fullt ut.

Det finns väldigt många fällor att gå i för en man som en kvinna kan uppleva som avtändande. Att tjata om sex eller förvänta sig sex för att man gjort/sagt nåt snällt tror jag är dom absolut vanligaste.
  • Anonym (Pragmatisk)
    Anonym (tillfället) skrev 2017-11-09 09:35:06 följande:
    I det här fallet så skrev hon att inte bara sexet var dåligt, utan det mesta andra också. Därav min fråga.
    Är man pragmatisk av sig så finns det många anledningar att fortsätta vara ihop även om kärleksrelationen gått i stå. Handlar om vad man värderar högst helt enkelt. För en del verkar det vara sex och då får man lämna om det försvunnit. För andra kan det vara sådant som att ha sina barn hos sig varje dag, någon att dela vardagen med, ekonomi, praktiska göromål i vardagen mm mm.
Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?