• Mrs Okänd

Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

Anonym (JK) skrev 2017-11-07 13:26:56 följande:

Sluta fåna dig. Att man ställer upp på sex för någon man älskar är inte det minsta konstigt. Det är naturligt.

Du vet inte hur människan fungerar. Du har bara blivit överöst med feministiskt trams och tyvärr lyssnat.

Hur bra sex blir det då? Sämsta formen!
  • Mrs Okänd
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 13:42:23 följande:

Varför skulle det bli dåligt? Många påstår att det bästa sexet har man med prostituerade. Beror givetvis på engagemang. Bara för att du inte är sugen betyder inte det att du behöver göra det dåligt. Jag tycker det är urtrist att diska och laga mat men är riktigt bra på det ändå. Skulle aldrig få för mig att sluta diska eller laga mat för att jag inte har lust.

Men då är det väl bättre att gå till en hora då? DU får ju en vinst av att diska och laga mat. Det finns de som köper färdigmat för att de inte gillar att laga mat. Det bästa sexet är när båda uppskattar det!
  • Mrs Okänd
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 15:42:32 följande:

Varför skulle du det när du kan ha sex med sin fru? Att män tröttnar på kvinnor för att de vägrar sex har inte med sexet att göra imo utan att det vittnar om en brist på kärlek från kvinnans sida. I en kärleksfull relation vill man tillfredsställa varandras behov. Sedan som jag tidigare skrev gäller det att lägga det på rimlig nivå oavsett vad det gäller. Men viljan att tillfredsställa varandras behov måste finnas där.

Men ofta försvinner ju kvinnans lust för att mannen inte tillfredsställer hennes behov och då menar jag inte under sex.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Grinig snart 50) skrev 2017-11-07 16:16:25 följande:

Analogt med vad du skrivit tidigare så får väl kvinnan då slanta upp och köpa in den tjänsten hon saknar... på samma sätt som du tycker att en hora är alternativet för en man i ett sexlöst äktenskap? 

När vi passerade ett halvår utan sex frågade jag helt enkelt min fru om det bara var jag som kände att det började luta åt skilsmässa och hon bekräftade bilden - nu har vi sex nån gång i veckan, och har börjat prata om framtiden igen... men ingen av oss gör en massa fler saker hemma, utan har bara kommit tillbaka i att vi trivs ihop och då även i naket tillstånd.

Anledningen till att jag skrev så var att jag svarade på ett inlägg där personen skrev att det bästa sexet finns hos prostituerade och jag har svårt att förstå det.
  • Mrs Okänd
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 22:04:00 följande:

Ok, men om hon nu anser att hon inte får sina behov tillgodosedda får hon ju berätta det, istället för att straffa mannen med att inte vilja ha sex.

Jag tror nog inte det handlar om att straffa mannen, upplever man det så under 10 år så förstår jag att det känns fel. Men jag skulle inte heller stanna i ett sexlust förhållande om det inte berodde på medicinska orsaker.
Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?