Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Åldersskillnad, inget sexliv

Om du inte attraheras av honom längre och upplever honom mer som sunkig gubbe med vanor som äcklar dig så är det liksom kört. Såna hinder är oftast oöverkomliga. Vad DU känner och upplever är ju liksom din verklighet o din sanning.

Har ni pratat om det?

Skulle du uppskatta att han fräschar till sig?

• Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 10:55:47 följande:

Jag ser honom inte som en sunkig gubbe alls. Han tränar mycket, har snygg kropp (med mage ändå osv). Det är bara en del jag tycker är lite ofräscht, när han snyter sig högt och sånt kroppsligt. Vet inte om det är helt normalt att män är så och det är jag som är överkänslig, eller om en kan kräva att han döljer sånt precis som i början av förhållandet.

Naturliga saker som snyta sig och gå på toa gör alla och det ska man kunna göra i ett tryggt förhållande. Att dölja sånt är något man gör som väldigt ung när allt kroppsligt är pinsamt.

Att kissa, vara dålig i magen , byta tampong och snyta sig kommer alltid vara en del av dina förhållanden.
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 11:18:10 följande:

Men om allt annat är perfekt? Dvs han gör allt för mig, vi kan prata om allt och stöttar varandra i allt, vi bor mysigt, kan växa som människor osv. Kan ett förhållande vara påväg ner endast sexuellt? :S

Om sexlivet inte finns kan det inte vara perfekt. Enkelt.
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 11:48:03 följande:

Jag har asperger, om det påverkar något. Tycker verkligen det är äckligt med sånt. Hur går det att vara attraherad av någon som en hört ha diarré??

Jag har själv Asperger och tycker ändå att det är en naturlig del i ett förhållande.

Jag och min man har varit gifta i 14 år och har självklart sett varandra vara magsjuka och andra åkommor. Det är en del av kärleken helt enkelt. Varför skulle attraktionen bli mindre av det?
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 11:18:10 följande:

Men om allt annat är perfekt? Dvs han gör allt för mig, vi kan prata om allt och stöttar varandra i allt, vi bor mysigt, kan växa som människor osv. Kan ett förhållande vara påväg ner endast sexuellt? :S

Om ni kan prata om allt måste ni givetvis prata om att det inte blir sex.

Hur ska du annars få ett bättre förhållande?

Säg som det är: " jag saknar att ha sex med dig"
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 13:13:18 följande:

Till alla som säger lämna- jag kan inte. Jag har asperger, kan inte sköta ett hushåll själv, jobba heltid (vilket en måste för att ha okej lön), plugga utan hjälp osv. Glömmer att äta och kan inte laga mat heller. Har redan flyttat isär en gång utan att göra slut, men vi flyttade ihop igen eftersom jag verkligen inte klarar mig själv. Föräldrar kan inte heller hjälpa till. Dessutom saknar jag honom för mycket för att vara ifrån någon längre tid.

Han är liksom enda chansen jag har att ha ett sånt här bra liv jag har nu, finns ingen annan jag vill ha ändå.

Det är därför jag vill ha hjälp att fixa detta.

Du har rätt till boendestöd, även i ett förhållande.

Laga mat kan man lära sig, jag har jobbat som kock i flera år.

Jag jobbar bara deltid och har pension resterande delen.

Det mesta handlar om din egen vilja. Du är inte så beroende av honom som du tror.

Du kan självklart skapa dig ett eget liv även om du är sambo. Du skulle må bättre av det också.
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 12:30:08 följande:

Isf måste jag också säga att jag inte vill ha sex så som han vill ha det. Vi har alltid haft bdsm-sex, men allt är så j-la tråkigt nu med det också att jag inte vet om jag vill ha det alls. Jag har en 40-årings sexliv fast jag är strax över 20

Men säg det!

Säg att du saknar ett sexliv med honom och att du gärna vill förändra sexet till något nytt.

Han kanske också har tröttnat? Men inte vågar säga det?
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 14:05:54 följande:

Det stämmer kanske att jag egentligen, teoretiskt sett, skulle klara mig själv. Men efter att ha försökt och inte kunnat är jag inte beredd att misslyckas igen, och denna gång inte ha någon att falla tillbaka på. Jag trivs dessutom med vårt liv i övrigt vilket är SÅ JOBBIGT det hade vart lättare om han var svinig. Iaf vill jag inte lämna honom..

Fast du är ung, självklart finns det saker du ännu inte har lärt dig. Så är det för oss alla.

Vi alla misslyckas i våra liv med många saker som vi borde kunna men inte hunnit lära oss.

Att du inte kunde då betyder inte att du ALDRIG klarar det.

Den enda som du ska falla tillbaka på är dig själv. Ingen annan kan leva ditt liv.

Fastna inte i din asperger, våga testa gränser och lär dig nya saker.

Du måste inte lämna honom, men det krävs ärlighet och att ni båda jobbar på att få det bättre. Och då måste ni prata med varandra.
Svar på tråden Åldersskillnad, inget sexliv