• Anonym (Oattraherad)

Åldersskillnad, inget sexliv

Kan börja med att säga att jag är i ett förhållande sedan 5 år tillbaka, han är 24 år äldre än jag. Det kanske är relevant. Men precis som i typ alla andra förhållanden så har vi bara mindre och mindre sex nu det senaste året. Han har förstås mycket på jobbet, och jag hade mycket i skolan, men nu har jag fattat att det inte är bara det. Jag går inte i skolan längre och han har haft ledigt en del, men vi har i alla fall inte sex.

Vår toa är sjukt lyhörd och jag hör honom liksom gå på toa vilket jag tycker är äckligt. Han rakar sig inte så jätteofta "därnere", har gått upp en del i vikt (som jag inte har problem med egentligen) och därför har han en ganska tråkig klädstil. Jag är sjukt luktkänslig och kan inte suga om jag känner nån obehaglig lukt, som det tyvärr brukar vara även om han är nyduschad. Jag tänder inte på det sex vi brukade ha heller, eller rättare sagt så var han nog bättre i sängen förut. Vi kramas hela tiden och är mycket nära och så, men sexlusten finns bara inte där.

Jag är i 20-årsåldern och vill inte redan ha peakat i mitt sexliv! Visst att vårt förhållande är fantastiskt, men hur länge ska jag sakna detta?? Han blir liksom bara äldre. Jag vill absolut INTE göra slut, men vill heller inte leva utan en sexualitet.. Blir inte sexuellt attraherad av honom längre, och tror det beror på att vi bott ihop så länge och ser allt liksom. Men jag kan inte heller bo själv pga olika anledningar.. Så ser inte så mycket ljusning i detta tyvärr. Är inte direkt attraherad av andra heller, och otrogenhet är ju ändå inget som jag vill vara med om. Nån som har/har haft samma problem? Eller hur göra?

• Svar på tråden Åldersskillnad, inget sexliv
  • Fjäril kär

Om du inte attraheras av honom längre och upplever honom mer som sunkig gubbe med vanor som äcklar dig så är det liksom kört. Såna hinder är oftast oöverkomliga. Vad DU känner och upplever är ju liksom din verklighet o din sanning.

Har ni pratat om det?

Skulle du uppskatta att han fräschar till sig?

• Anonym (Oattraherad)

Jag ser honom inte som en sunkig gubbe alls. Han tränar mycket, har snygg kropp (med mage ändå osv). Det är bara en del jag tycker är lite ofräscht, när han snyter sig högt och sånt kroppsligt. Vet inte om det är helt normalt att män är så och det är jag som är överkänslig, eller om en kan kräva att han döljer sånt precis som i början av förhållandet.

• Anonym (Oattraherad)

Puff

• Anonym (Oattraherad)

Puff

• Anonym (Oattraherad)

Puff

• Anonym (G)
    Fjäril kär skrev 2017-11-06 10:42:35 följande:
    Om du inte attraheras av honom längre och upplever honom mer som sunkig gubbe med vanor som äcklar dig så är det liksom kört. Såna hinder är oftast oöverkomliga. Vad DU känner och upplever är ju liksom din verklighet o din sanning.

Har ni pratat om det?

Skulle du uppskatta att han fräschar till sig?
    Håller med
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 10:55:47 följande:

Jag ser honom inte som en sunkig gubbe alls. Han tränar mycket, har snygg kropp (med mage ändå osv). Det är bara en del jag tycker är lite ofräscht, när han snyter sig högt och sånt kroppsligt. Vet inte om det är helt normalt att män är så och det är jag som är överkänslig, eller om en kan kräva att han döljer sånt precis som i början av förhållandet.

Det är när attraktionen börjar ta slut i ett förhållande som man reagerar negativt på olika kroppsljud och vanor som man inte riktigt kan med.

Man kan ganska lätt läsa ut från ditt inlägg att förhållandet är i nedförsbacke.

Jag skulle nog tänkt mig för innan jag satte mig i ett förhållande med en åldersskillnad på 24 år. Har du tänkt på att han är en pensionerad "gubbe" när du själv är i den ålder där du troligen peakar sexuellt?
  • Anonym (Oattraherad)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-06 11:08:26 följande:

Det är när attraktionen börjar ta slut i ett förhållande som man reagerar negativt på olika kroppsljud och vanor som man inte riktigt kan med.

Man kan ganska lätt läsa ut från ditt inlägg att förhållandet är i nedförsbacke.

Jag skulle nog tänkt mig för innan jag satte mig i ett förhållande med en åldersskillnad på 24 år. Har du tänkt på att han är en pensionerad "gubbe" när du själv är i den ålder där du troligen peakar sexuellt?

Men om allt annat är perfekt? Dvs han gör allt för mig, vi kan prata om allt och stöttar varandra i allt, vi bor mysigt, kan växa som människor osv. Kan ett förhållande vara påväg ner endast sexuellt? :S
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 10:55:47 följande:

Naturliga saker som snyta sig och gå på toa gör alla och det ska man kunna göra i ett tryggt förhållande. Att dölja sånt är något man gör som väldigt ung när allt kroppsligt är pinsamt.

Att kissa, vara dålig i magen , byta tampong och snyta sig kommer alltid vara en del av dina förhållanden.
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 11:18:10 följande:

Men om allt annat är perfekt? Dvs han gör allt för mig, vi kan prata om allt och stöttar varandra i allt, vi bor mysigt, kan växa som människor osv. Kan ett förhållande vara påväg ner endast sexuellt? :S

Om sexlivet inte finns kan det inte vara perfekt. Enkelt.
Svar på tråden Åldersskillnad, inget sexliv