• Anonym (Oattraherad)

Åldersskillnad, inget sexliv

Kan börja med att säga att jag är i ett förhållande sedan 5 år tillbaka, han är 24 år äldre än jag. Det kanske är relevant. Men precis som i typ alla andra förhållanden så har vi bara mindre och mindre sex nu det senaste året. Han har förstås mycket på jobbet, och jag hade mycket i skolan, men nu har jag fattat att det inte är bara det. Jag går inte i skolan längre och han har haft ledigt en del, men vi har i alla fall inte sex.

Vår toa är sjukt lyhörd och jag hör honom liksom gå på toa vilket jag tycker är äckligt. Han rakar sig inte så jätteofta "därnere", har gått upp en del i vikt (som jag inte har problem med egentligen) och därför har han en ganska tråkig klädstil. Jag är sjukt luktkänslig och kan inte suga om jag känner nån obehaglig lukt, som det tyvärr brukar vara även om han är nyduschad. Jag tänder inte på det sex vi brukade ha heller, eller rättare sagt så var han nog bättre i sängen förut. Vi kramas hela tiden och är mycket nära och så, men sexlusten finns bara inte där.

Jag är i 20-årsåldern och vill inte redan ha peakat i mitt sexliv! Visst att vårt förhållande är fantastiskt, men hur länge ska jag sakna detta?? Han blir liksom bara äldre. Jag vill absolut INTE göra slut, men vill heller inte leva utan en sexualitet.. Blir inte sexuellt attraherad av honom längre, och tror det beror på att vi bott ihop så länge och ser allt liksom. Men jag kan inte heller bo själv pga olika anledningar.. Så ser inte så mycket ljusning i detta tyvärr. Är inte direkt attraherad av andra heller, och otrogenhet är ju ändå inget som jag vill vara med om. Nån som har/har haft samma problem? Eller hur göra?

• Svar på tråden Åldersskillnad, inget sexliv
  • Anonym (Oattraherad)
    Fjäril kär skrev 2017-11-06 11:22:23 följande:

Naturliga saker som snyta sig och gå på toa gör alla och det ska man kunna göra i ett tryggt förhållande. Att dölja sånt är något man gör som väldigt ung när allt kroppsligt är pinsamt.

Att kissa, vara dålig i magen , byta tampong och snyta sig kommer alltid vara en del av dina förhållanden.

Jag har asperger, om det påverkar något. Tycker verkligen det är äckligt med sånt. Hur går det att vara attraherad av någon som en hört ha diarré??
  • Anonym (Oattraherad)

Och nej, vi har inte pratat om detta. Ska jag säga "ursäkta, jag tycker vi har sex för sällan och det är mycket sämre och just det, tycker du gör lite äckliga saker som att gå på toa och snyta dig också". Lol. Bra samtal det blir

• Anonym (Oattraherad)

Mer input? Hur fixar jag detta, hjälper parterapi eller att vara isär mer?

• Anonym (Bod)

Läs ditt eget inlägg. Du beskriver en situation med bara en vettig lösning och är rätt nära svaret, men vägrar att ta det till dig. Är han väldigt rik? Detfinns yngre män med pengar också. Hur tror du att det skulle se ut om 10-15 år ifall du fortfarande skulle vara ihop med honom? Han kommer inte bli fräschare direkt.

• Anonym (Oattraherad)
    Anonym (Bod) skrev 2017-11-06 12:10:49 följande:

Läs ditt eget inlägg. Du beskriver en situation med bara en vettig lösning och är rätt nära svaret, men vägrar att ta det till dig. Är han väldigt rik? Detfinns yngre män med pengar också. Hur tror du att det skulle se ut om 10-15 år ifall du fortfarande skulle vara ihop med honom? Han kommer inte bli fräschare direkt.

Nej, han är inte väldigt rik. Jag bara tycker om honom som person. Eller ok, klart han ger mig trygghet och ett normalt vuxenliv och allt det blabla. Kan inte tänka mig vara ihop med en annan man, även om jag tänkt på att jag kanske är lesbisk egentligen. Varför säger alla bara "lämna" istället för att komma med tips på hur jag kan hjälpa upp sexlivet??
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 11:48:03 följande:

Jag har asperger, om det påverkar något. Tycker verkligen det är äckligt med sånt. Hur går det att vara attraherad av någon som en hört ha diarré??

Jag har själv Asperger och tycker ändå att det är en naturlig del i ett förhållande.

Jag och min man har varit gifta i 14 år och har självklart sett varandra vara magsjuka och andra åkommor. Det är en del av kärleken helt enkelt. Varför skulle attraktionen bli mindre av det?
  • Fjäril kär
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 11:18:10 följande:

Men om allt annat är perfekt? Dvs han gör allt för mig, vi kan prata om allt och stöttar varandra i allt, vi bor mysigt, kan växa som människor osv. Kan ett förhållande vara påväg ner endast sexuellt? :S

Om ni kan prata om allt måste ni givetvis prata om att det inte blir sex.

Hur ska du annars få ett bättre förhållande?

Säg som det är: " jag saknar att ha sex med dig"
  • Anonym (Oattraherad)

Isf måste jag också säga att jag inte vill ha sex så som han vill ha det. Vi har alltid haft bdsm-sex, men allt är så j-la tråkigt nu med det också att jag inte vet om jag vill ha det alls. Jag har en 40-årings sexliv fast jag är strax över 20

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Oattraherad) skrev 2017-11-06 12:22:36 följande:

Nej, han är inte väldigt rik. Jag bara tycker om honom som person. Eller ok, klart han ger mig trygghet och ett normalt vuxenliv och allt det blabla. Kan inte tänka mig vara ihop med en annan man, även om jag tänkt på att jag kanske är lesbisk egentligen. Varför säger alla bara "lämna" istället för att komma med tips på hur jag kan hjälpa upp sexlivet??

Jag vänder på frågan. Vad gör DU för att få bättre sexliv? Tar du själv initiativ? Vad gör du för att visa honom att du vill ha sex?
  • Anonym (Oattraherad)
    Anonym (Jenny) skrev 2017-11-06 12:31:01 följande:

Jag vänder på frågan. Vad gör DU för att få bättre sexliv? Tar du själv initiativ? Vad gör du för att visa honom att du vill ha sex?

Jag har inte jättemycket lust till honom eftersom han inte är så bra i sängen längre och för att jag hör hans kroppsliga funktioner??
Svar på tråden Åldersskillnad, inget sexliv