linnea12533 skrev 2017-11-26 10:33:48 följande:
Hoppas hcg ökat rejält tills på onsdag för dig. Det var ju ändå en ökning förra gången för dig, men det kanske var för lite då? Så dåligt insatt i hur det ska vara...
Vi har ju också en dotter sen innan, 10 år nu. Den graviditeten tog sig på en gång, typ när vi började försöka. Så hade nog aldrig riktigt trott att det skulle bli annorlunda den här gången. Men så är vi ju iofs äldre nu också så det kan väl spela in också. Får jag fråga hur gammal du är?
Sen hade jag nog de flesta graviditetskrämpor man kan tänka sig och det var väl också det som gjorde att jag anade oråd den här gången när jag inte kände några tecken alls. Men så har man ju hört att man mår mindre illa om man väntar en pojke så nånstans inbillade jag mig att det var en liten kille därinne. Men men, nu gick det ju inte hela vägen.
Vinterbebis, Charlie och Zanda: har ni både tjejer och killar så ni kan uttala er om ifall ni mått mindre illa när ni väntat en pojke än en tjej? Eller är det bara slumpen tror ni?! (Som ni hör så försöker jag fokusera på lite andra saker än själva missfallet, är väl ett sätt att hantera det på. )
Kram på er alla och ha en fin söndag
Jag har två pojkar och en flicka. Med första pojken mådde jag illa från v 5-6 tills han föddes. Alla tider på dygnet. Med andra sonen 2 veckors illamående. Med flickan illamående i ca 7 veckor. Så helt olika och följer inget mönster. Denna gång hade jag kraftiga gravsymptom från dag 1. Ändå gick det inte vägen.
Ja, man får hitta på allt för att fokusera på annat. Här går det superdåligt med der. Har liksom fastnat i analysstadiet. Vill bara ha någon koll på ifall kroppen snart är tillbaka i gängorna. Är på dag 26 efter skrapningen. Hoppas mensen kommer snart. Vi hade ju oskyddat sex då jag trodde blödningen slutat och jag hade positivt Äl-test +sekret. Detta var dock bara 15 dagar efter skrapningen och även gravtest var positivt vilket såklart då ger positivt på äl-test med. På vul som de gjorde två dagar innan sa läkaren att jag hade en äggblåsa på ca 20 mm. Det stämmer också med att det skulle kunna varit ägglossning två dagar efter. Men nu på sista vul sa läkaren att slemhinnan var tunn och fin vilket den inte borde vara efter ägglossning som jag förstått. Åh vad jag önskar att jag bara kunde släppa alla tankar på när och hur och bara låta tiden ha sin gång.
Går det fortfarande upp och ner för er andra i hur ni känner inför erat missfall? Kram på er