Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

vinterbebis12 skrev 2017-11-16 17:57:24 följande:

Vi har fått lite olika bud från olika läkare, den ena sa att man ska vänta till dess att man inte blöder klarrött längre (brunt är alltså ok). Den andra sa att vi ska vänta blödningen över men minst tre veckor. Båda sa dock att det ska gå minst en mens mellan för att minska risken för att få missfall på nytt.

Svårt med dessa olika bud. Blödde lite mer rödblandat igen nu så oavsett så får vi avvakta. Så drygt. Jag har ju även molvärk igen. Skönt att jag kollade upp det här i går känner jag.
  • Charlieellerså

Vi har fått lite olika bud från olika läkare, den ena sa att man ska vänta till dess att man inte blöder klarrött längre (brunt är alltså ok). Den andra sa att vi ska vänta blödningen över men minst tre veckor. Båda sa dock att det ska gå minst en mens mellan för att minska risken för att få missfall på nytt.

Svårt med dessa olika bud. Blödde lite mer rödblandat igen nu så oavsett så får vi avvakta. Så drygt. Jag har ju även molvärk igen. Skönt att jag kollade upp det här i går känner jag.
  • Charlieellerså

• Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-17 22:36:22 följande:

Pratade med kliniken idag och de vill precis som läkaren som genomförde aborten vänta en cykel. Känns mer ok nu än innan. De embryon som finns i frysen har 50% chans vardera så har vi tur blir det en graviditet inom ett halvår. Om inte får vi börja ett till färskförsök med hormoner etc men det får vi ta då. Hur mår ni andra?

Charlie - blöder du fortfarande?

Linnea- vågar ni försöka nu eller hur gör ni?

Zanda- hur mår du?

Känns såå jobbigt att tänka på hur allt kunde ha varit. Skulle gå i v 16 i dagarna. Hur gör ni för att inte bli tokiga av alla tankar? Jag behöver något annat att fokusera på och har det men tankarna återgår hela tiden till det här...

Känner verkligen igen det att tankarna hela tiden springer tillbaka till graviditeten som skulle varit. Sorg. Tack, jag blöder inte nu. Sista dygnet enbart brunt. Men som sagt tror jag även att jag kan ha haft en ägglossning redan nu då flytningarna hade exakt den karaktären och den molande värken suttit i några dagar. Gravtestet är svagt nu och Äl-teater jättepositivt i går kväll och svagare i dag. Hoppas kroppen är tillbaka på banan snart.

50%är en stor chans och gud vad jag hoppas att ni har en ny liten knopp som växer o din mage snart. Då är det väl bra att vänta en cykel om det är det man rekommenderar.
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-18 20:15:47 följande:

Va skönt att du slutat blöda och att ÄL är på g. Ska du gå på något återbesök oavsett om det blöder eller ej?

Jag skulle höra av mig om graviditetstestet inte är negativt om en vecka. Även om det känns som att det inte är helt ovanligt att hcg är högt flera v efter skrapning. Osäker på om jag hade Äl eller ej. Flytningarna och smärtan tydde ju på det och ältestet var positivt. Det är fortfarande starkt nu men inte positivt. Kanske är det ändå hcg som visade sig på Äl testet... Det visar väl sig. Vi vågade oss på lite mys i går. Sjukt oavslappnat dock då jag var livrädd att det skulle börja blöda. Men inget blod har kommit och molvärken ( som jag alltid har vi Äl) är borta.
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-11-18 00:20:27 följande:

Låter ju väldigt hoppfullt ändå!

Jag mår bra, men tänker en hel del på det som kunde blivit då min nära vän och dessutom närmsta granne ska ha barn i april. Hade varit så kul att följas åt och sen hänga med bebisarna, och så mysigt just i maj, men så kan det ju bli ändå med viss fördröjning...

Håller med om att man kan bli galen av att tänka på allt som har graviditet att göra. Försöker njuta och ta dag för dag, men tycker mycket tid går att dagdrömma "ifall att" samt räkna dagar, först till ÄL och nu BIM...

Så jobbigt att ha grannen som ständig påminnar om graviditeten. Hoppas det får att fördriva tiden fram till Äl och sedan BIM nu. Vill bara se en massa plus här snart
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-18 08:08:55 följande:

Japp nu har vi gjort "det" en gång, igår. Kände att vi skulle börja våga försöka nu. Tror ju iofs inte att det är dags för ägglossning för mig än på flera veckor men nånstans måste man ju ändå försöka komma tillbaka till vardagen igen.

Det är tufft att tänka på hur allt kunde ha varit. Precis som du säger så återkommer alltid tankarna dit hur man än bär sig. Jag känner mig starkare nu än för en vecka sen men ibland brister det.

Härligt att höra att varje embryo har 50% chans att lyckas, det är ju ändå rätt stor chans.

Inatt har vi bott på hotell för att skingra tankarna. Bara 8 mil hemifrån, men ändå. Skönt att göra nåt annat.

Kramar på er alla

Vilket bra beslut att ta in på hotell och ha det lite mysigt ett tag. Om än så 8 mil hemifrån : ) Livet pågår ju här och nu även om man bara vill vara gravid igen. Det går ju inte fortare, snarare tvärtom om man bara lägger fokus på det. Jag skriver examensarbete på skolan och på ett sätt är det bra för att skingra tankarna.

Ibland kommer hela höstens sorg över mig. Mammas bortgång och lilla bebis. Men positivt är att jag ändå verkligen kan uppskatta det jag har.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-18 20:48:14 följande:

Jo ibland kommer sorgen bara ikapp en. Som idag när vi kom hem och allt var som vanligt igen och dessutom sambon skulle iväg och träffa några kompisar, då kom sorgen som ett slag i magen på mig. Tårarna vill tränga fram men av någon anledning kan jag inte gråta ikväll. Tror annars det skulle varit välbehövligt men men...

Nu ska jag natta vår underbara dotter och njuta av hennes närhet <3

Kram
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-11-19 15:24:13 följande:

Jo det är lite jobbigt, samtidigt hade hon samma i våras med en tom fostersäck...så unnar verkligen henne sin lilla bebis i magen otroligt mycket <3

Håller med helt, hoppas på många plus här snart tjejer! Skönt att ÄL börjar komma igång och så iaf!

Jag hade en helkväll med mina äldsta vänner från skoltiden igår, så himla mysigt och skrattade så jag grät i många omgångar, sååå välbehövligt!

Vad härligt att få skratta ordentligt och umgås med vänner. Det känns som att sådant kommit i skymundan sista tiden.

Ja, många är de som gått igenom ma, missfall o dyl även om alla inte pratar öppet om det.
  • Charlieellerså

Hur har ni det i dag?

Har haft mer blodblandade flytningar och molvärk i dag. Obehagligt. Vill liksom bara att allt som har med ma ska vara över. Fortfarande svagt positivt gravtest.

Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL