Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-11-09 15:42:24 följande:

Hur skulle ni tänka kring detta att vänta tills man slutat blöda innan man har sex? Jag har blött väldigt lite efter skrapning. I förrgår och i går var det borta men sedan kom lite blodblandad föytning i går e. m. Sedan dess ingenting. Hur många dagar ska man vänta för att veta att man säkert helt slutat blöda?

Ingen aning hur man ska tänka där
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-10 07:25:07 följande:
    Hur gick det för dig att jobba?
    Jo det gick rätt bra. Var skönt att vara tillbaka igen även om det var känslosamt i början och tårarna kom. Idag har det gått lättare.
  • linnea12533

Hur mår ni allihop?
    Första dagen utan tårar än så länge för min del.
    Kram på er och ha en mysig helg tillsammans med era små mirakelbarn. Det ska jag ha tillsammans med min underbara! <3

• linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-11 17:14:51 följande:

Jag mår helt ok. Härligt att du känner dig lite bättre idag

Vi får förmodligen inte göra en ny IVF på ett tag :( Kliniken vill vara försiktiga pga infektionen. Börjar fundera om det är ökad risk för infektion just vid IVF. Man för ju in en kateter i livmodern för att placera embryot...

Okej, tråkigt att höra men bra att dom är försiktiga. Läkaren i torsdags sa till mig att antagligen får jag vänta på mensen ca 6 veckor och sen, vid ägglossningen därefter, är det bara att försöka igen. Vi fick testa innan också sa han men han menade att det tar ett tag innan livmodern är riktigt redo och innan dess tar kroppen ofta ändå inte emot en graviditet. Tänkte om det kan vara värdefullt för dig också att veta, eftersom ni är begränsade till ett visst antal försök. Kroppen återfår sin fulla fertilitet efter kanske ett par månader menade han, men blir det innan så gör det inget. Hoppas vi alla lyckas igen så fort som möjligt och att du/ni får chansen till ivf när de bästa möjligheterna finns, även om det kan dröja ett litet tag. Kram
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-12 16:27:26 följande:

Jag har varit blödningsrisk några dagar nu men nu kom det återigen en ganska stor skjuts med brunrött. Kan det ska vara så tro eller borde jag kolla upp det? Har lite molvärk till och från

Oj så svårt att säga. Jag skulle nog vänta tills imorrn om jag var du och så kan du väl ringa någon och rådfråga imorgon i så fall.
    För mig kommer typ inget alls, men igår kom pyttepyttelite igen på pappret.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-12 09:53:27 följande:
    Nej, man vet inte varför. Kanske började med en uvi. Jag märkte ingenting, förutom att jag behövde kissa på natten men tänkte att det var i sin ordning. ..
    Jag har glömt, i vilken vecka var det du fick infektionen?
  • linnea12533
    Zanda skrev 2017-11-12 11:52:21 följande:
    Oj vad konstigt, fast samtidigt bra antar jag, att de inte hittar nåt fel. Jo, det är ju sjukt mycket pengar, även om det ju är värt det när man får sin lilla bebis såklart, men antar att det ändå finns en gräns både vad man vill och kan lägga istället för att göra annat, dels den psykiska delen som det innebär att försöka, även om man inte gör ivf that is...

Jo men det känns bra, känner mig rätt cool och lugn denna gång och tänker att om det inte blir nåt är nästa försök bara en månad bort!
    Härlig inställning du har. Att nästa chans bara är en månad bort. Här börjar jag fundera på hur länge det ska dröja innan vi får till det för min sambo jobbar borta söndagar till torsdagar så är liksom lite knepigt att pricka ägglossningen.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-12 20:43:29 följande:
    Känns ungefär som i början när hormonhalten ökade. Hela kroppen blir orolig. Har fortfarande jätteömma bröst också. Det som försvann efter skrapningen för mig var illamåendet. Nu blöder jag lite mer igen och det känns som mensolust om det kan vara beskrivande? Har även molvärk. Som vid mens fast mildare. Jag tror att denna hemska upplevelse gjort mig otroligt rädd för blod. Har aldrig varit det förut trots rikliga mensbködningar.Livrädd att det ska börja forsa ut blod igen.

Ja, märkligt hur olika det kan vara. Att duna symptom försvann direkt. Hoppas det inte innebär att jag har rester kvar utan att hcg-halten bara fortfarande är hög. Men det birde ju vara lik ande processer för oss då vi båda avbrutit graviditeten på liknande sätt.
    Jag har också ömma bröst ännu, men 2 olika läkare har ju sagt att det inte finns några rester kvar för mig, så det borde väl vara att hcg fortfarande är högt och att kroppen därför inte återställt sig än. För mig känns det jätteknepigt att allt ska kunna vara borta när jag i princip inte blödit alls. Men tydligen har väl kroppen tagit hand om det själv.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-13 09:08:56 följande:

Så här ser mina test ut idag. Hittade först inget graviditetstest och tog då ett ÄL-test. Hur starka är er test nu? Vet någon hur länge man ska räkna med positiva test?

Jag ser inte era bilder, ser ni de andras bilder?
    Jag har inte testat själv. Men läkaren trodde det skulle ta ca två veckor för mig (räknat från torsdag förra veckan) innan hcg sjunkit till typ 60 och kroppen då börjar producera andra hormoner igen. Och sen ska det ju ner ytterligare, till 5 eller under innan graviditetstest visar negativt igen. Så känns som det lär dröja ett bra tag än. Nu ligger ju nån vecka före mig men kanske inte riktigt dags för negativa test än. Har hört att det kan dröja 9 veckor efter ett missfall innan det blir negativt. Så bara att vänta antar jag även om väntan är så jobbig.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-14 07:14:28 följande:
    Min hjärna väljer nog selektivt nu så jag bara läser om dem som testar minus efter 2 veckor. Ja, väntan är jobbig. Ja, då du mätt ditt hcg och det redan var ganska lågt så kanske du snart får ett negativt test ändå.
    Ja vi hoppas vi får negativt snart och sen hoppas vi på snabba plus igen såklart! Jag har kommit in i sån period så jag är trött trött trött nu. Spelar liksom ingen roll hur mycket jag sover, är ändå trött. Men känner mig lite stabilare psykiskt iaf. Imorgon ska jag iväg och färga håret, något jag undvikit som gravid.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL