För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Nu har jag hittat hit också. Vilken oerhört jobbig situation vi är i. Tårarna forsar fram, men känns skönt att dela tankar med er som också är i ungefär samma situation.
Nu har jag hittat hit också. Vilken oerhört jobbig situation vi är i. Tårarna forsar fram, men känns skönt att dela tankar med er som också är i ungefär samma situation.
Jag är 31 och min sambo 38.
Har som sagt en dotter på 10 sedan innan som inte vill något hellre än att få ett syskon. Det står högst upp på önskelistan jämt. Därför känns det extra hårt just nu men hon har tagit det bra ändå.
Var i sverige bor ni? Vi bor i Värmland.
Har ni fått någon klarhet i hur länge man måste vänta innan man försöker bli gravid igen?
Först och främst vill jag bara att allt ska komma ur mig men vet inte hur det blir om de väljer att inte ge mig tabletter. Jag vill att allt ska ut så vi kan börja om istället. Har försökt googla och se om det kan stämma att det vid ett MA bara försvinner av sig självt. Jag hade ju tydligen inga fosterrester kvar men enligt vad jag förstod så var livmodern fortfarande förstorad och det kunde finnas rester av fostersäcken kvar. Men det måste väl ut på ett eller annat sätt, eller? Jag förstår ingenting.
Hur många vet om ert missfall? Jag har berättat för min mamma och vår 10åriga dotter och så några arbetskompisar som jag vet kan hålla tyst om det. Hur känner ni inför att berätta om missfallet?
Hej tjejer,
Följs också gärna åt här även om mitt missfall inte känns lika grymt som era...känns kul att ha några att prata med och drömma framåt med!
Stor kram till er <3
Jag har börjat tänka på hur jag ska undvika att bli tokig under den här tiden som vi väntar på försök och sedan försöker. Vill inte vakna upp om två år utan fler barn och inse att jag låtit den här kampen fått gå ut över mitt liv och mina barn. Har bestämt mig för att sätta upp mål med mina barn. Tex denna vecka ska jag gå på bio med nr 1 och nästa vecka med nr 2. Inga stora grejer men saker som håller mig fokuserad på det positiva i livet. Har ni några tips?
Ja just det, hur jag hanterar sorgen just nu: genom att göra såna saker jag undvikit de månader jag var gravid, saker man helst ska undvika då:
Jag ska boka tid hos frissan och färga håret.
Ta ett långt varmt bad.
Sen har vi bestämt att när den här graviditeten är fullständigt avslutad ska vi åka på en hotellweekend över en helg bara vi 3 i familjen och bara vara. Kanske det blir Boda Borg också, som vi pratat om länge men som jag var lite rädd för att göra som gravid.
Tyckte jag kände mig riktigt stark i morse och under förmiddagen, men nu var vi och handlade och när vi kom hem brast allt igen och tårarna rinner hejdlöst.