Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Zanda skrev 2017-11-05 00:02:31 följande:

Just ja, nån frågade om ålder och jag har just fyllt 37. Känner mig inte jättestressad över det då jag alltid haft lätt för att bli gravid (peppar, peppar) och för att jag läst mycket ny forskning som visar att fertiliteten upp i åldrarna faktiskt är ganska hög numera... Jag har ju tre barn sen innan, och hoppas ju nu på en liten fyra - men kanske vi även hinner med en liten femma tänker jag ibland...inget min man är invigd i ännu dock och en sak i taget!

Härligt med den inställningen och ja, det är många som får barn sent i livet nu. Det här var min fyra som låg i magen. Längtan efter fyran är ännu större nu. När jag var gravid i v 6 nu så blev min mamma sjuk. Graviditetsglädjen har inte hunnit då sådan plats förrän sista veckorna denna gång då mamma gick bort för 1,5 månad sedan. Nu hade jag äntligen kunnat börja fokusera på glädjen över liten i magen. Vaknar på nätterna och tänker och tänker på det här nu. Vill ha en garanti för att jag snart blir gravid igen. Det gåt ju inte. Väntan är så himla svår....
  • Charlieellerså

Så klokt. Jag tänker också att jag nu ska satsa på att göra sådant dom funkar nu som icke gravid och som skänker glädje. Jag och en vän planerar att åka utomlands i juni med våra äldsta barn. Jag är på sista kursen av hela min utbildning nu och har fått anställning från mitten av januari. Tänker att jag nu hinner jobba upp min sig och komma in i jobbet och om jag blir gravid igen då kan vara föräldraledig under en längre tid än vad jag planerade vara nu. Jag är lite piggare nu och känner att jag vill göra saker med mina barn nu.

• Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-05 18:11:11 följande:

Jag läste precis på 1177 att det inte ska vara några problem att försöka direkt. Skulle också vilja köra direkt men tror kliniken säger nej...

Hur resonerar det när det gäller att man måste vänta en mens? Alltså anger de något skäl? Så tufft att inte ha beslutsrätten själv <3
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-05 20:08:45 följande:

Det låter ju lovande att man ska kunna försöka direkt igen. Hur länge sen är det du fick ditt MF Zanda?

Jag satsar på att orka jobba i slutet av veckan igen, men lite beroende på om och när jag får tabletter också såklart. Känner mig inte riktigt kapabel att stå och ha lektioner ännu, är lärare nämligen. Alltför nära till tårarna ännu och de kommer bara utan nån som helst förvarning.

Jag tror att tårarna har en läkande effekt om man inte fastnar i sorgen. Jag känner att när de väl kommer är det som att spänningen i kroppen släpper för ett tag. Jag har gjort en lista i dag på fördelar som det genererar att syskonet ( det eventuella) kommer senare än tänkt. Har också haft kraft att fokusera på praktiska saker. Däremellan har sorgen och tomheten kommit. Sakta men säkert framåt...
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-11-05 18:01:36 följande:

För mig var det viktigt mentalt att få börja direkt igen, att få fokusera på nåt roligt istället för att älta missfallet...

Samma här. Behöver också veta att vi fortfarande har samma sikte.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-06 07:02:56 följande:

Nu hade jag bestämt mig för att ringa gyn idag och "kräva" tabletter för att det ska komma igång. Men nu vet jag inte längre om jag ska ringa eller inte.

Inatt kl 12 kom det lite blodblandat på pappret (förlåt detaljerna). Nu på morgonen var det i princip inget igen. Undra om kroppen håller på att försöka få ut det själv nu och att det därför är bättre att vänta ut det eller om jag ska ringa ändå??? Det var ju så lite som kom men ändå något. Förut har det inte varit tillstymmelse till blod.

Oj så svårt. Jag skulle ringt gyn och rådfrågat. Det kan ändå ta tid innan allt kommit ut själv <3
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-06 04:38:50 följande:

Jag tyckte också maj kändes så bra. Sensommarbebis låter också bra, önskar kroppen kommer i fas så att vi får försöka snart. Tänker att ju senare missfall desto senare mens, eller? När jag fått missfall i vecka 5 har cykeln inte påverkats alls. Nu är jag lite orolig att det kommer att dröja....

När jag googlat runt verkar inte vilken vecka missfallet skett i påverka hur snabbt menscykeln kommit o gång på något tydligt vis. Hoppas det rullar igång som vanligt
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-06 13:08:29 följande:

Nu har jag varit i kontakt med både barnmorskan och gyn. De tycker att jag ska avvakta tills torsdag ändå eftersom det ändå kom lite blod på pappret förut. De trodde att det kanske ändå kunde vara början och då är det allra bästa att kroppen får klara det själv. Hcg proverna jag tog i fredags visade på typ 300 nånting tror jag det var och det var tydligen inte så väldigt mycket så det var bra att ta nya prover på torsdag för att se om det sjunkit ännu mer då. Hur mår ni andra idag?

Skönt att få lite vägledning. Hoppas att det kommer igång nu så du kan få g vidare. Jag bara gråter. Tror det är det låga hb och att hormonnivåerna nu ändras som gör att kag inte har någon kraft. Är så himla slut. Blöder lite nu med. Vill bara att kroppen ska återgå till det normala.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-06 14:58:51 följande:

Kram. Vi kämpar på. På olika håll i landet men ändå tillsammans

Ja, så sant <3
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-06 20:42:23 följande:

Pratade förresten både med gyn och barnmorskan om hur länge de tyckte vi skulle vänta med att försöka på nytt sen när det här är över. På gyn rekommenderade de att vänta 2 menstruationer medan barnmorskan sa att det gick att försöka på en gång igen bara allt var klart. Kroppen säger själv till när den är redo för en ny graviditet och innan dess händer inget ändå.

Skönt att få de direktiven från Bm. Tänker att hon menade att den varken kanske ägglossar eller tar emot en ny graviditet innan den är redo.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL