För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Avis på er "ungdomar". Har en total 40-årskris...
Avis på er "ungdomar". Har en total 40-årskris...
Hoppas att det är okej att jag joinar er! Är 32 år och har en dotter född juli -15. Innan hon föddes var jag säker på att jag ville ha syskon snabbt men hon visade sig vara en väldigt missnöjd bebis och vaknade 10-15 ggr per natt tills hon var 1,5 år. Det gjorde att vi valde att vänta med syskon. När vi väl kände oss redo tog det 5 månader med äl-test och intensivt försökande innan jag blev gravid. Lyckan var total! I vecka 8 hade jag en pytteliten blödning men på 1177 sa dom att det var fullt normalt. Förra veckan fick vi in i vecka 11 och jag valde att berätta för alla på jobbet pga att jag mått så dåligt och ville att dom skulle förstå varför jag inte presterade så bra. I fredags började jag blöda igen och igår fick jag bekfräftat att jag fått en MA i vecka 6. Känns så fruktansvärt att man gått alla dessa veckor med gravsymtom (har verkligen mått skit) och trott att allt är som det ska :( vi hade hoppats på en junibebis och nu hoppas vi att vi blir gravida snabbt (så fort kroppen gjort sitt med denna graviditet) så att vi hinner få ett syskon 2018!
Blöder ungefär som en vanlig mens. Ska tillbaka på måndag och se om allt kommit ut. Känns overkligt på nåt vis, hur förklarar vi för 2,5 åringen att bebisen inte är kvar i mammas mage? Blir jag gravid igen kommer jag inte att våga berätta för någon förrän RUL är gjort...
Förstår att det känns svårt att berätta för dottern. Min dotter är ju som sagt 10 år och hon visste inte att jag var gravid så när vi sen berättade om vad som hänt så tog hon det bra.
Själv har jag pratat med bm idag då mina bröst ömmar så fruktansvärt fortfarande trots att hcg sjunkit. Hon visste inte vad det kunde bero på mer än att det kanske vad hormoner som spökade då jag aldrig fick någon blödning att tala om vid missfallet. Hon tyckte att jag skulle rådgöra med gyn istället så ska ringa dit imorgon. Knepigt allt är ibland. Ingen blödning som man egentligen SKA ha enl alla. Och så dessa svullna ömma bröst, vilket gör mig sjukt orolig att det ska vara något farligt.
Min mens har tyvärr inte kommit igång ordentligt. Var på kliniken idag och även om jag småblöder så är slemhinnan för tjock så liten chans att det blir ett försök innan jul ????
Hur mår ni? Jag jobbar så mycket nu att det är svårt att hänga med ibland men tänker mycket på er. Kram
Lider med dig. Jag tror på att i alla fall säga som det är, att bebisen inte finns kvar i magen. Hur är svårt. Mina barn är lite större så det kan prata och fundera. De säger ibland att det är tråkigt att bebisen inte fick leva. De klappar också mycket på magen och är den minsta lilla uppblåst tror det att jag är gravid igen...
Tack <3
Jag pratade med sköterskan på gyn idag och hon tyckte jag skulle åka och ta nya hcg-prover då de är mer pålitliga än vanliga graviditetstest på att se så att hcg verkligen sjunkit helt, så det inte är rester kvar trots allt. Så ska åka och ta de proverna nu så skulle sköterskan höra av sig till mig imorrn igen med provsvar och efter att hon rådgjort med läkaren.
Hoppas din kropp löser detta själv. Ungefär samma svar fick jag när jag var på det första vul, att fostret kanske bara var 5 veckor och därför så litet trots att jag visste att det var omöjligt. Skulle ju varit i v 8 då, så borde redan då har förstått att det var kört, men hoppet är väl det sista som överger en säger man ju. Hoppas på det bästa för oss alla här, att våra kroppar löser det på bästa sätt och att vi får våra efterlängtade plus 2018!
Här är mensen över och snart ska jag börja testa för Äl. Det är ju inte självklart att Äl kommer igång som den ska men jag hoppas.
Vad segt. Hoppas du får någon bra riktlinje av gyn. Det finns ju även tabletter som skapar en fejkmens så ev rester åker ut. En vän till mig fick det efter ett missfall
Okej finns det? Kanske ska fråga efter nåt sånt då. Du vet inte vad tabletterna heter?