Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Elinmariajosefin skrev 2017-12-07 21:48:51 följande:

Ska tillbaka till gyn på måndag för att se om allt kommit ut, annars blir det tabletter eller skrapning. Har gjort en medicinsk abort för många år sen i vecka 8 och då blödde jag jättemycket under kort tid. Nu har jag blött mindre men under en längre tid så jag hoppas att allt kommit ut. Graviditetssymptomen har minskat och jag är för första gången vaken längre än till kl 20 på kvällarna (om man nu ska försöka hitta nåt positivt i eländet). Så jag håller tummarna att kroppen återgår till det normala snabbt och att vi kan börja försöka igen. Är det nån här i tråden som har plussat?

Hoppas att allt snart är ute då och att det ser fint ut på måndag. Jag har också försökt tänka på det positiva som finns med att inte vara gravid då läget nu ändå är som det är. Att jag orkat vara mer med barnen och varit uppe på kvällarna.
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-12-03 21:23:18 följande:

31/7 enligt mensen, men mina andra tre har varit två veckor sena eller mer så gissar på mitten av aug!

Hur mår du zanda?
  • Charlieellerså
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-07 21:48:51 följande:

Ska tillbaka till gyn på måndag för att se om allt kommit ut, annars blir det tabletter eller skrapning. Har gjort en medicinsk abort för många år sen i vecka 8 och då blödde jag jättemycket under kort tid. Nu har jag blött mindre men under en längre tid så jag hoppas att allt kommit ut. Graviditetssymptomen har minskat och jag är för första gången vaken längre än till kl 20 på kvällarna (om man nu ska försöka hitta nåt positivt i eländet). Så jag håller tummarna att kroppen återgår till det normala snabbt och att vi kan börja försöka igen. Är det nån här i tråden som har plussat?

Ja, vi har en som plussat igen. : )
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-12-02 22:34:13 följande:

Jag har en flicka. Och vill bara ha ett syskon.. oavsett vad det blir... och sen gärna en till.. men puh, om det någonsin blir så... :( blir ju inte yngre heller.

Tumvante-hur har du det?
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-12-08 17:53:16 följande:

Har du plussat ? :) Charlieellerså?

Nej inte jag. Hoppas på att det inte dröjer dock : )
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-08 16:15:41 följande:

Spännande.

Är själv lärare på lågstadiet. Ett underbart jobb.

Var det du som bodde i Jämtland eller?

Vad jobbar ni andra med?

Ja, jag bor i Jämtland. Var bor du? : )
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-08 19:08:37 följande:

Jag bor i Värmland. Men min pappa och bror bor i Jämtland nära Östersund.

Vad roligt. Jag bor mitt i Östersund : )
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-12-08 19:42:57 följande:

Hej

Jo jag mår bara fint och är i vecka sju nu...helt galet. Har bokat tid för UL 22/12, längtar så efter det! Åt julbord på lunchen med jobbet idag och fick då ont i magen en stund efter och kände paniken komma över ännu ett missfall...kom sedan fram till att jag nog bara ätit för mycket!

Hur känner du dig nu efter allt?

Så härligt att höra. Vad spännande med ultraljud också. Ja, magont kan ju ha tusen andra orsaker. Förstår att oron finns men nu SKA det gå bra.

Jag mår ganska bra nu. Känner mig så tacksam att mensen kom dag 28 efter skrapning då det stökade med blödningsr och positivt gravtest ända fram till den kom. Trodde det skulle tjorva länge. Lite (eller ganska mycket) sorgsen nu när vi börjar närma oss tiden när vi skulle gått på RUL men försöker fokusera på ägglossning och nya chanser.
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-12-09 15:59:26 följande:

Tack för att du frågar. Har ägglossning nu igen tror jag... men vi hoppar denna cykeln, och så pratar med läkaren 20 dec om detaljer för ivigbehandlingen, och sen i januari mitt i den cykeln, ska jag få en ivig behandling innan vi försöker igen (läkaren menar att jag bör ha en behandling innan, och flera efter eftersom att jag mister så tidigt)....

men ja, har läst på och studier visar olika resultat, vissa visar att det hjälper, andra visar att det inte har effekt.. men ja, prova ska vi ju... prova allt!

Jag ska testas för bakteriell vaginos hos min gynekolog nästa fredag... vill utesluta så mycket som möjligt. Man kan också skicka mensblod till en klinik i Grekland, som analyserar alla bakterier... men vi är på resa när jag har näsa mens... så då kan jag ej skicka något... skickar om jag mister ännu en graviditet...

En lång resa du/ ni fått/får göra. Hoppas hoppas nu att behandlingen ger effekt för er. Känner du att det går att fokusera på annat i väntan på januari eller är det det enda tankarna kretsar kring? Åh vad jag önskar dig en fullgången graviditet nu. Vad gör de vid en ivig-behandling?
  • Charlieellerså
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-10 21:48:38 följande:

Jag var inte själv som tur var utan både min mamma och sambons mamma hade precis kommit, mamma skulle egentligen ha skjutsat mig men det blev ambulans i samråden med 1177.

Har varit med om något väldigt förvirrande. En sköterska följde med mig in på toaletten för att få ett hum om hur mycket jag blödde. Hon var ganska säker på att allt var på väg ut med tanke på den mängd som varit under nästan hela dagen.

När läkaren sen gjorde vul sa hon att fostret var i vecka 8+3, 19 mm stort. Men det fanns inga hjärtljud. Förra söndagen sa två st läkare som undersökte mig att embryot slutat utvecklas i vecka 5+3, 4,5 mm stort. Hur kan det skilja så mycket och vem är det som sett fel? Jag såg ju skärmen själv vid båda tillfällena och det var stor skillnad på det jag såg idag och i söndags.

Nåt som också förvånade läkaren var att jag blödit så otroligt mycket men ingenting av fostret och det som hör till har kommit ut. Det lät nästan som att hon trodde att jag överdrev alltihop (blödningen hade minskat när jag väl fick träffa läkaren, 3 timmar senare)

Har tid imorgon för ett tredje utlåtande, även om det inte finns nåt hopp om att det finns liv så vill jag veta vilken vecka jag var i. Sen blir det skrapning. Ska bli otroligt skönt att förhoppningsvis få ett (medicinskt) avslut på allt.

Tack för ert stöd.

Men detta missade jag helt. Vilken dag du haft. Så läskigt att du blev så dålig och vad himla förvirrande med ultraljuden och tre veckors skillnad på vul. Skönt om du får hjälp nu så du slipper gå och blöda . Kram
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL