Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Känner mig rätt säker på att det är mensen jag har nu. Mensvärk som tusan. Fantastiskt om det är så att den kom dag 28 efter skrapning. Dock jobbigt att gravtestet fortfarande är positivt. Får testa igen när mensen är slut. Hur länge kan det visa svagt positivt egentligen.... Alltaå hur brett spannar hcg ger svaga positiva svar test

• Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-30 12:29:41 följande:

Ja egentligen spelar ju inte åldern så jättestor roll. Min dotter är ju som sagt 10 år så vi får stor åldersskillnad mellan våra barn om det nu blir en liten tvåa framöver. Här är verkligen ett syskon livets största dröm. Snacka om att jag känner mig besviken på mig själv att vi inte försökt tidigare, men samtidigt kändes det ju inte rätt då.

Förstår att det är lätt att ångra att man inte börjat tidigare i efterhand men det hade antagligen inte skänkt er så mycket glädje då när det inte kändes rätt som det kommer att göra nu. Och som sagt, nu kan storasyster kanske vara med och ta hand om ett syskon på ett annat sätt.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-01 07:14:17 följande:

Jo så är det ju. Om det går vägen med en till graviditet kommer hon bli en av världens bästa storasystrar. Hon längtar så! Men hon är så klok samtidigt och har tagit det hela så bra ändå. Visst blev hon ledsen när hon hörde att hon kunde ha fått ett syskon och att det tyvärr inte blev så den här gången, men på samma sätt växte hon väldigt mycket också. Hon är inte längre arg på oss för att vi inte ger henne ett syskon utan hon längtar och hoppas tillsammans med oss. Hon pratar om bebisen som tyvärr inte klarade sig den här gången och gissar vad den skulle kunna ha varit för någon och vad den skulle ha hetat... vår kloka stora tjej <3

Jag tänker, vad bra att hon fått vara med i den här processen. Alltså att ni berättade så ni fått bearbeta tillsammans. Här pratar barnen också en hel del om bebisen som inte blev <3
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-12-01 22:54:06 följande:

Vad ledsen jag blir av att höra om

din son EnLitenTrea Så sorgligt...Men om han ändå inte kunnat få ett värdigt liv så har du ju ändå gjort exakt allt för honom! <3

Jag var inne i den andra tråden idag och såg en massa KUB-bilder på fina bebisar, attans vad tufft det var, trots att jag nu plussat igen och är överlycklig över det! Måste nog passera datumet i graviditeten för mitt mf innan jag vågar slappna av...

Hoppas förresten jag får vara kvar här trots mitt nya plus, hoppas ju att jag är först ut av många och att vi får prata om våra små godingar på sikt! <3

Såklar du får vara med här Zanda. Jag tror jag talar för alla när jag säjer att vi enbart glädjs åt att du plussat igen. Så himla härligt. Hur mår du nu? Vi hoppas få haka på dig här på rad. Jag får upp maj-gruppen som favorit och ser också alla bilder. Sorgen rivs upp med jämna mellanrum men ändå så härligt att se dessa små liv och tänka att nästa gång ska det vara jag/vi som kan lägga upp dessa bilder.
  • Charlieellerså
    Charlieellerså skrev 2017-12-02 21:20:32 följande:

Nu borde jag skriva under rätt namn

Ja, nu är kag tillbaka. Måste loggat in på mitt gamla konto.

Jag har två pojkar och en flicka
  • Charlieellerså

Något jag tänkt på efter missfallet är att innan var en fyra absolut inte en självklarhet att vi skulle orka med och satsa på. Nu när vi förlorade liten så känner jag att jag nog hade velat haft ännu flera OM inte min ålder nu satt stopp ( och ev mannen, om än han önskar sig tvillingar) . Och jag känner mig än mer tacksam för dem jag har. Familjen är nummer ett för mig i livet, det inser jag än mer nu. Är ingen som är sugen på någon karriärstege inom yrkeslivet .

• Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-12-02 22:36:19 följande:

Hihi så tokigt med användarnamnet ;)

Ja, även jag tänkte; en ny hör. Det namnet känner jag igen. Tills jag kom på att det var mitt eget. Hahaha. Snacka om snurrigt
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-12-03 21:27:44 följande:

Känner också att jag gärna haft några fler...men fyllde nyss 37 så har ju inte all tid i världen...

Är också 37 : )
  • Charlieellerså

Mensen var kort men intensiv denna dång verkar vara slut nu dag 5. Nu ska här ägglossningstestas. Tänk om man kunde få vara en av de lyckliga att bli gravid direkt efter missfall då det verkar vara många som blir det. Undrar hur det kommer att kännas om det kommer att ta tid att få ett plus..... men 2018 som sagt-det ska bli vårat år.

Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL