Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

EnLitenTrea skrev 2017-12-16 15:49:00 följande:
    Så skönt att höra, jag tycker oxå att det känns bättre och bättre för varje dag som går. Vi har bestämt att börja försöka igen tidigast i januari efter alla helger. Vi vill få till myset nu bara för att få vara nära och inte stressa som vi gjorde sist.

Nu väntar vi på beskedet att vår lilla kille ska bli gravsatt i minneslunden, det borde vara klart efter julhelgerna.

Idag ha vi köpt gran och barnen längtar efter att få klä den och julpyssla, känns härligt att känna lite glädje igen :)
    Vår lilla kremerades förra veckan, vill gärna att hon gravsätts innan jul så att vi kan gå till gravplatsen. Hoppas också på nästa försök i januari.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-12-16 16:35:42 följande:
    Skönt att du mår bättre. Här går det fram och tillbaka hela tiden psykiskt. Kan känna att det blir laddat mellan mig och sambon emellanåt. Han vill liksom bara ta det mer avslappnat och ta allt som det kommer medan mitt fokus bara ligger på att jag vill bli gravid fort igen. Önskar att jag kunde ta det mer som honom men tyvärr går det inte.
    Ska bli skönt att träffa läkaren igen på måndag och höra vad han har att säga då. Jag vill bara få ett avslut på det här nångång så kroppen kan bli redo att börja om.
    Känner igen mig, min man är också mycket mer avslappnad. Jag vill bli gravid NU, har inget tålamod alls.
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-12-16 21:13:42 följande:
    Ja det kommer att kännas bra när den biten är klar & man kan gå till graven när man vill. Och känslan att ha den lille nära kommer oxå att kännas bra.

Vi ska träffa läkaren på onsdag, ska prata lite mer då om det som hände och kromosomfelet som vår kille hade. Vi var inte så mottagliga när vi gjorde avbrytandet & fick diagnosen 1 h innan vi gick hem.

Vad har dom sagt till dig? Har ni träffat läkare efter och pratat?
    Skönt att få prata med er läkare. Vårt missfall berodde på infektionen som var spridd (livmoder, moderkaka, urinvägar och blod). Fostret var friskt enligt NIPT. Läkarna säger att jag bara hade extrem otur. Tycker jag fått mycket bra stöd av vården vilket känns skönt i sammanhanget. Vet inte om jag haft tur eller om de anstränger sig lite extra för att vi genomgått IVF.
  • vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2017-12-17 11:14:49 följande:
    Skönt att få prata med er läkare. Vårt missfall berodde på infektionen som var spridd (livmoder, moderkaka, urinvägar och blod). Fostret var friskt enligt NIPT. Läkarna säger att jag bara hade extrem otur. Tycker jag fått mycket bra stöd av vården vilket känns skönt i sammanhanget. Vet inte om jag haft tur eller om de anstränger sig lite extra för att vi genomgått IVF.
    Vill bara förtydliga att jag får intrycket av att sjukvården (och även omgivningen) ibland verkar ha inställningen att missfall är en del av att försöka få barn...
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-12-16 21:13:42 följande:
    Ja det kommer att kännas bra när den biten är klar & man kan gå till graven när man vill. Och känslan att ha den lille nära kommer oxå att kännas bra.

Vi ska träffa läkaren på onsdag, ska prata lite mer då om det som hände och kromosomfelet som vår kille hade. Vi var inte så mottagliga när vi gjorde avbrytandet & fick diagnosen 1 h innan vi gick hem.

Vad har dom sagt till dig? Har ni träffat läkare efter och pratat?
    Vill också säga att kromosomfel såklart också är otur och att risken att det händer igen ska vara minimal. Tänkte inte på att det kanske kan tolkas som att jag menade att enbart mitt missfall var otur. Vi har ju alla haft otur men nu ska det vända för oss alla ??
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-12-17 17:03:57 följande:
    Vårt var oxå extrem otur, detta var väldigt ovanligt och inget generiskt. Så det känns skönt tycker jag att det inte är det, men lite tungt med missfall först i somras och sen detta. Men jag hoppas på tredje gången gillt :)

Är bara rädd att min man inte riktigt är lite sugen på nytt försök som jag är, det går ju inte om inte båda är med på det. Vi får se i januari hur han känner
    Jag förstår det. Håller tummarna för att din man är på. De tänker nog också på oss och hur jobbigt det är att kroppsligen gå igenom det vi gjort.
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-12-17 14:04:24 följande:

Hej tjejer! Skönt att höra att det går åt rätt håll för er med allt det jobbiga, även om det såklart tar tid innan man blir som vanligt igen... <3 Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att tänka på vår majbebis, skulle varit dags för RUL nu ju...Har tid för tidigt UL på fredag, längtar så och hoppas på ett litet tickande hjärta<3 Kommer gå berätta för familj och släkt under jul, annars hade de fattat ändå, så skönt att ha sett lite liv först... Vaknade inatt av att jag hade en öm, svullen böld på ena låret och blev direkt livrädd för infektioner, blodförgiftning och annat, men den har redan börjat försvinna så hoppas att det inte är nån fara?!

Kram på er fina ni, hoppas ni har det riktigt julmysigt nu i veckan! <3

Va underbart att det snart är UL. Känns ju helt fantastiskt att du är gravid igen. Hoppas på samma tur snart!
  • vinterbebis12

Vad säger ni om att göra tråden sluten? Jag känner mig inte helt bekväm med att vara helt öppen om våra IVF-försök, var jag bor, jobbar etc om alla på familjeliv kan läsa.

Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL