Inlägg från: Anonym (Vet ej hur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej hur)

Trött på att vara rädd

Hej! Först vill jag tacka alla som skriver sina erfarenheter här . Det är bra ,så får jag läsa att vårat liv inte är så ovanligt. Jag och barnen är oroliga varje fredag när vi skall träffa pappan i huset(vi veckopendlar) och han är egenföretagare .dvs inga arbetstider att passa. Jag vet att han dricker i veckodagarna och som oftast är han full när vi träffas. I går kväll bestämde vi att stanna kvar i lägenheten och barnen blev lugna och jag med. Rätt beslut , sen när jag ringde å sa att vi kommer på lördag , var han full. Nu börjar barnen bli så Stora att dom kan uttala sin känsla och detta oroar mej . Har haft oändliga samtal med honom om detta och han förstår inte , löften som aldrig håller. Börjar bli jätte stressad av att aldrig veta vad som väntar. Han ser seg själv som offer , men jag vet inte för vad. Vi har friska barn , och allt man kan tänkas behöva , men han förmår inte se det. Jag använder i stortsätt hela min fritid på hans företag, hjälper med det jag kan och stöttar han där det behövs. Jag vet jag kan lämna han , men han är en bra pappa och man ( när han är nykter) . Jag vet att om jag lämnar han gräver han sej själv i graven och mina barn blir utan en far. Jag sitter i klistret!

• Svar på tråden Trött på att vara rädd
  • Anonym (Vet ej hur)

Jo, Tack jag vet att jag är medberoende , därför flyttade jag med barnen 30 mil bort, och jag hade väl ett hopp om att han sku kunna vara nykter den stunden vi träffas. Han har ju hela veckan på sig att dricka , men hans beroende har tagit över livet hans . Men jag vet inte hur jag får han att vakna upp .

Svar på tråden Trött på att vara rädd