Trött på att vara rädd
Hej! Först vill jag tacka alla som skriver sina erfarenheter här . Det är bra ,så får jag läsa att vårat liv inte är så ovanligt. Jag och barnen är oroliga varje fredag när vi skall träffa pappan i huset(vi veckopendlar) och han är egenföretagare .dvs inga arbetstider att passa. Jag vet att han dricker i veckodagarna och som oftast är han full när vi träffas. I går kväll bestämde vi att stanna kvar i lägenheten och barnen blev lugna och jag med. Rätt beslut , sen när jag ringde å sa att vi kommer på lördag , var han full. Nu börjar barnen bli så Stora att dom kan uttala sin känsla och detta oroar mej . Har haft oändliga samtal med honom om detta och han förstår inte , löften som aldrig håller. Börjar bli jätte stressad av att aldrig veta vad som väntar. Han ser seg själv som offer , men jag vet inte för vad. Vi har friska barn , och allt man kan tänkas behöva , men han förmår inte se det. Jag använder i stortsätt hela min fritid på hans företag, hjälper med det jag kan och stöttar han där det behövs. Jag vet jag kan lämna han , men han är en bra pappa och man ( när han är nykter) . Jag vet att om jag lämnar han gräver han sej själv i graven och mina barn blir utan en far. Jag sitter i klistret!