Vägra urinprov inom psykiatrin?
Varför vägra om du har chansen att få hjälp med din sömnproblematik?
Varför vägra om du har chansen att få hjälp med din sömnproblematik?
Deras läkare skriver ju ut droger...som ALPRAZOLAM...
Övervakat urinprov är integritetskränkande. Och krav på övervakat urinprov för att få adekvat sjukvård är exempel på tvångsmedel.
Stat och myndigheter har inte rätt att använda tvångsmedel annat än när det är absolut nödvändigt och utförs av polisen och åklagaren.
Dessutom är det inte nödvändigt för bra medicinsk utredning och vård.
Psykiatrisk tvångsvård ja. Som regleras i LPT. Knappast tillämpbart på ts.
När är det nödvändigt med övervakat urinprov? Och nödvändigt för vem?
Men då måste jag fråga, när det står "inleda urinscreening", indikerar väl det att det är något som kommer att ske fortlöpande?
Då begår vården en olaglig handling och det ska såklart anmälas.
Man får inte diskriminera för att det handlar om psykisk sjukdom istället för fysisk.
Om man gör det bara och endast för att personen har psykisk ohälsa är det olagligt och vissa här säger att det görs på alla som söker vård. Sedan får man inte neka en patient behandling för att den inte gör exakt det vårdpersonalen vill.
Övervakade urinprov är integritetskränkande och klassas som tvångsmedel. Du vet sånt som polisen håller på med. Och i strid med grundlagen att villkora nödvändig sjukvård med krav på integritetskränkande utredning.
Så du menar att alla går till vårdcentralen får göra ett drogtest innan de får behandling? Det har jag aldrig varit med om, har du?
Sålänge man inte innefattas om lagen om tvångsvård så gör man upp behandlingen tillsammans med vårdpersonalen. Ts kan alltså vägra ett urinprov och få vård ändå, då pratar man om vad som inte kändes bra sedan lägger man upp en annan plan. Jag har själv nekat till flera saker min läkare tyckt. Det är absolut inte så att man inte får någon behandling alls.