• klyban

Dag 1 som nykter!

OM man pratar leverprover, så antar jag det är ALAT om nu inte alkohol kommit på tapeten innan.
    Då är väl det troligt man tar nått annat prov också som är mer inriktat på alkohol.
    Om du slutar dricka alkohol under 5 veckor, så kommer inte alkoholproven(antagligen) visa nått eller väldigt lite.

Har man ångest är alkohol och benzo dåligt att börja med varaktigt, då det enda som kommer ske är att det kommer öka ångesten med tiden och öka ens besvär.
    Och det vill man inte.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Vintanten) skrev 2017-10-31 23:55:58 följande:
    Tack så mycket, uppskattas smile1.gif

Känns väldigt bra och glatt överraskad över att jag inte känner någon fysisk abstinens, trodde jag skulle det. Psykiskt ligger det i bakhuvudet att det är lite jobbigt utan vinet, men inget fysiskt. Kanske kommer sedan, men då får jag ta det då.

Snart sömn och dag 2! smile1.gif

Nu vet jag inte hur illa det varit, men sitta och tro abstinens ska kicka in direkt är inte riktigt det som sker.

Men har du tagit en flaska varje dag, varken mer eller mindre.
    Så är det inte otroligt att du har ett psykiskt beroende.
    Och här kommer du lära dig hur automatiska handlingar går till, där du tänker tanken man inte ska köpa
    något.
    Men ändå sitter man där med en flaska senare.
    Krävs en de aktivt tänkande för att förhindra detta automatiskabeteende, så var vaksam där.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Vintanten) skrev 2017-11-05 23:56:16 följande:
    Det går bra tycker jag, dock drack jag två "folköl" (3,5%) under helgen och det är ju inte att vara spiknykter... Men kändes inte så farligt och det var smaken jag var ute efter till den goda maten, inte de ynkliga 3,5%.

Nu börjar dock arbetsveckan och då blir det då inga folköl smile5.gif Tack för att du frågar!

Om du vill ha en alkoholfri öl som smakar gott och öl, så köp clausterhaler.
    Dessa smakar illa om an dricker alkoholen före, så det får man skippa.

hur många meter var det?
Svar på tråden Dag 1 som nykter!