Extra?
Hej ! Jag och min sambo har haft 6 missfall. Svenska missfallsutredningen visade inget, för de tog för få prover, inte ens spermatest gjordes.
Så jag hittade Atentråden, vi reste till Dr D och jag fick en bättre utredning där(en immunologisk utredning) men inga test på sambon. Blodprov tas och skickas för analys till speciallabb i USA. Jag fick då veta att jag har en autoimmun koaguleringssjukdom som orsakar missfallen. Jag fick behandling med Trombyl, Fragmin, kortison och intralipiddropp. Men missfall ändå.
Vi reste då till kliniken AvaRiga i Lettland där sambon fick göra sperm dna fragmentationstest, och tyvärr hittades både dnafel och fragmentationsfel och då är det spermadonation som gäller. Jag är över 40, med bra amh, men läkaren i Riga sa att minst 85% av embryona är dåliga kromosommäsdigt äv ålderskskäl om man är över 40. Så då valde vi att göra dubbeldonation för att öka chanserna.
Så vägen kan bli längre än man tänkt sig, vi är inte i mål än, men vill bara säga att det är värt att söka hjälp utomlands om man lider av upprepade missfall.
Jag kan svara på frågor om immunologisk utredning i Aten och donation i Riga om det är nån som här några frågor om det.