Ewaa skrev 2017-10-29 22:20:15 följande:
Självklart är jag utredd & även han har lämnat blodprover. Det hoppas jag är standard efter nr 3?!
Allt såg såklart helt normalt ut. Eftersom jag har lätt att bli gravid, äggen fastnar & allt börjar så bra så får jag inge mer hjälp....har inte orkat be om de heller. Det är tänkt att det ska gå bra en vacker dag. Men men det sliter på både kropp & själ så om vi orkar vänta på den där vackra dagen återstår att se....
Har inte orkat läsa på desto mer men även jag har hört om immunförsvaret men inte lyckats läsa så mycket om det i Sverige...
Tänkte att detta var en genväg till svar som jag inte orkar läsa mig till...kanske någon annan redan har been there done that....
Gjorde dom vid utredningen också en kromosomanalys på er båda? Det glömde dom nämligen vid vår utredning, så först 10 månader efter utredningen var avslutad fick vi lämna det på egen förfrågan. Jag skulle även rekommendera att du ber att få dina provsvar på papper, så du själv kan kolla siffrorna. Olika mottagningar anser nämligen lite olika kring vad som är normalt. Vanligt tex att läkaren anser TSH på upp till 3,5 är normalt. Men i fertilitetssyfte sägs det att det inte bör vara på mer än 1.
Är man villig att testa sig fram så kan man ju pröva med trombyl, blodförtunnande som förhindrar proppbildning i moderkakan. Eller prednisolon, sänker immunförsvaret. Men det är inte alla läkare som är villiga att skriva ut det så man kan få byta läkare för att hitta någon som vill. Sverige är som sagt tyvärr inte på samma nivå som andra länder så vill man ha mer hjälp så får man göra större och dyrare utredning utomlands :/
Vitaminer bör man undvika proppa i sig om man inte har en brist. En del är det inte bra att få ett överskott av då de istället leder till en förgiftning i kroppen. Överdosering av D-vitamintillskott kan tex leda till hyperkalcemi. Folsyra kan väl vara bra dock.
Nu är ju den här tråden nästan 2 veckor gammal så du har kanske redan fått många bra svar på annat håll. Men jag hoppas det lyckas för dig nästa gång, vet hur ont det gör och då har jag ändå "bara" haft 4 än så länge :(