• Ewaa

Extra?

Hej!
    Har läst här att många är i samma sits som jag.... missfall efter missfall...
    Är inne på nr 8 eller 9 nu, hemskt när man tappar räkningen. Lika jobbigt varje gång & snart är det dags att ge upp... Oftast slutar allt utvecklas kring v 5-6-7, har lätt att bli gravid men får aldrig något hjärta som tickar där inne....
    Misstänker att många här har läst på i ämnet vilket jag inte orkat göra.
    Så jag undrar av er: Vad kan jag äta & göra för att öka mina chanser vid ett sista försök?! vitaminer? tillskott? m.m.

• Svar på tråden Extra?
  • Ewaa

Självklart är jag utredd & även han har lämnat blodprover. Det hoppas jag är standard efter nr 3?!
    Allt såg såklart helt normalt ut. Eftersom jag har lätt att bli gravid, äggen fastnar & allt börjar så bra så får jag inge mer hjälp....har inte orkat be om de heller. Det är tänkt att det ska gå bra en vacker dag. Men men det sliter på både kropp & själ så om vi orkar vänta på den där vackra dagen återstår att se....
    Har inte orkat läsa på desto mer men även jag har hört om immunförsvaret men inte lyckats läsa så mycket om det i Sverige...
    Tänkte att detta var en genväg till svar som jag inte orkar läsa mig till...kanske någon annan redan har been there done that....

• Ewaa

Hej alla & Tusen Tack för alla svar...
    Är lite trög av mig och har missat att många av er har svarat. Cool

Var igår till min Gynläkare för uppföljning, här uppe i norr har vi inte så mycke att välja på och jag har tydligen den bästa av de bästa.... som ni vet i vården så får man en ny läkare vid varje besök så jag  har nog avverkat 5-6 läkare från sveriges alla hörn då vi mest har stafett läkare. Men gårdagen besök fick jag vänta 3v på för att få gå till min specialare som gjort all utredning.

Ingen ger mig något att gå vidare på. Det sägs att man har gjort allt man kan i Sverige. Tagit de prover som går och han rekommenderade inte varken Trombyl eller hormoner i mitt fall då jag har väldigt lätt för att bli gravid men det är något som händer i v.6-7 Vad vet man inte mer än att utvecklingen upphör. Ibland kommer de ut själv ibland får tabletterna fixa jobbet.

Får nog läsa på lite mer om Aten för efter mitt långa snack med Farbror doktorn igår så är det bara att fortsätta försöka eller Adoption som gäller.

Mer än 10 missfall bör nog ingen kvinna behöva uppleva....eller man heller för den delen.

• Ewaa
    Så vit skrev 2017-11-07 12:00:57 följande:

Vad gäller Trombyl kan man prova att självmedicinera med 1/3 tablett Albyl minor, eftersom det då blir samma mängd acetylsalicylsyra och ger samma effekt som en tablett Trombyl. I din sits har du ju inget att förlora på att prova. Hoppas att du snart få fullfölja en graviditet.

Tack, det är helt klart värt att testa...
  • Ewaa
    Luna1234 skrev 2017-11-16 14:42:12 följande:

Sitter i samma sits. Urjobbigt är det. 6 missfallet nu i vecka 8.
    Jag äter vitaminer men vet inget annat. Har läst massor dock och kommer vilja prova prednisolon, blodfortunnande och progesteron för att stötta upp nästa gång. Nu måste kroppen vila ett tag. Vi har försökt bli gravida under två år men har lite bråttom pga åldern. Jag är 43 nu..

Är lite inne på samma som du.... blir Albyl minor och ProgesteAll creme + folsyra till nästa gång. Annars Aten Har lovat mig själv 10 försök sen är det dags att fundera över plan B!

Jag är 34 men det känns ändå som tiden snabbt rinner iväg....

Svar på tråden Extra?