• Pripps Vichy

Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?

Blir ibland förvånad över hur mycket godtemplare det verkar finnas här och folk som endast "tycker det är gott med ett glas vin till maten". Vissa menar att efter att man fyllt 25 eller 30 så är man "vuxen nog" att inte längre se det roliga med att ta sig en fylla och bli som folk.

Får ni aldrig den känslan som ni hade när ni var yngre, att "Nu är det helg och nu ska här festas, jävlar vad kul det ska bli.". Har den känslan dött ut helt hos er 25- 30-plussare? Är det enda ni uppskattar numer att sitta med Sudoku eller titta på meningslös TV-underhållning och mosa i er chips och ostbågar?

Har ni  aldrig numer behovet av att få "röja loss" som ni gjorde i ungdomen?

• Svar på tråden Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?
  • Pripps Vichy
    sextiotalist skrev 2017-10-25 18:30:05 följande:

Och jag behöver inte bli full för att röja loss.

Många säger det, men samtidigt har jag själv erfarenheten att de flesta som inte dricker är riktiga torrbollar och tråkmånsar. Men det kanske beror på vilket umgänge man har.

• Pripps Vichy
    gruvan skrev 2017-10-25 19:25:40 följande:

När jag var 19 år blev jag riktigt packad, spydde på dansgolvet, sa saker jag ångrade efteråt, fick minnesluckor och hade en sån jävla ångest dagen efter (skulle dessutom på släktträff och det var inte kul när jag var så bakis). Dessutom har jag kräkfobi och bestämde mig efter det för att ALDRIG spy på fyllan igen och det har jag inte gjort och jag är 30 år idag. Däremot gillar jag som många andra att ta en öl eller ett glas vin (eller flera) och bli salongsberusad och jag har definitivt inget problem med att festa loss trots att jag inte dricker så mycket. Jag dricker t ex aldrig alkohol efter midnatt för då mår jag mycket bättre dagen efter. Efter två barn är jag väldigt lättpåverkade och har dessutom fått migrän som jag alltid får dagen efter jag druckit alkohol, värre ju mer jag druckit. Det är inte värt att må så dåligt dagen efter för en rolig kväll/natt. Men som sagt, jag festar gärna hela natten ändå även om jag bara dricker ett par glas!

Håller med dig om att det inte är värt att må så dåligt dagen efter. För min del är det som att jag aldrig lär mig. Hur kasst jag än mår dagen efter så ska man ändå på det nästa gång, för att det känns underbart och frigörande att vara full.

Människans psyke är knepigt.

• faren

Nej känslan av att festa runt och bli asblagat, finns verkligen inte längre, men en mysig halvfulla är helt okay.

• Postman

Åjo. Det händer både nu och då.

Super till det så gott som varje helg, mer eller mindre.

• Grande Rock

Röja loss, nej det känner jag inget behov av.
    Däremot är det inte det samma som att vara godtemplare. Jag sitter gärna och ölar med ett par kompisar en kväll, antingen hemma eller på lokal.

Att tro är att inte veta
  • Connie07

Kan inte supa.Mår så dåligt dagen efter,upprepade kräkningar .Alltså inte värd det.

• Mrs Green

Jag gillar att vara lite småberusad, men avskyr att vara riktigt full och sedan jag fick barn orkar jag bara inte med att vara bakis. 

• linani

Jag är 30+ och dricker gärna för att bli full.

Å andra sidan uppskattar jag hantverksöl, dyrt vin och kvalitetsdrinkar - så jag dricker mig aldrig full på blask och skräp. Halsar liksom inte grogg som när jag var 20.

Röjer inte särskilt ofta på dansgolvet nu för tiden, har inte orken eller samma intresse för det som när jag var yngre. Är även stadgad sen många år så är aldrig ute för att ragga.

Men jag barhoppar gärna, ölar med vänner eller reser i Europa för att festa på nya ställen.

Och jodå - jag har roligt nykter också!

• hejnina

Dricker jag alkohol är det nästan alltid för att bli full. Inte alltid askalasjättefull men ja, full. Ibland slinker det ner någon drink eller en öl för smakens/sammanhangets skull men ofta känner jag att då kan jag lika gärna dricka isvatten eller läsk. Också gött och det sker oftare än fyllan :)

• Arbor

Nää, blir mest trött när jag blir full. Gillar dock att ta ett glas vin eller två emellanåt.

Svar på tråden Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?