• Kjell2

Kan pappa få vårdnad i detta fall?

Ja, pappan kan få vårdnad. 
    Han kan även få ett fastställt umgäng om han stämmer på det men troligtvis väldigt begräsnat till en början med,.

• Kjell2

Vårdnad döms utifrån om föräldrarna kan samarbeta eller inte

• Kjell2
    Anonym (Anis) skrev 2017-10-24 18:34:48 följande:

Nu loggar jag ut och lämnar tråden, tänk att man tänkte man skulle få svar på en fråga om nån annan har erfarenhet eller vet, men såklart ska det börja anklgas om vad man borde gjort, orsaken till varför, osvosv.

Orsaken är inte relevant och ja jag berätta för dem då dom fråga redan på mvc om vem han var osvosv, sen då de blev tal om faderskapsutredningen sa dom an bara tyvärr kan dom inte söka efter en person som inte har någon fast adress eller något alls för tyvärr behövs båda personernas underskrift, går inte att bara gå dit och säga vem pappan är och skriva på sen är de klart, det är en jävla process ibland. Ifrågasätt dem angående det om det är så intressant för er, inte mig som inte ville annat hellre än att han skulle dyka upp och man up och va far till sitt barn som han också skapat.

Någon form av umgänge kommer han få om han vill.

Vårdnad eventuellt.
  • Kjell2
    1234568 skrev 2017-10-24 20:01:38 följande:

Självklart får han ingen vårdnad! Vilken värld lever du i? Om man ska ha vårdnad så krävs både att man träffar barnet och att man kan samarbeta med mamman.man kan inte dyka upp efter att inte träffat sitt barn på något år och tro man får någon vårdnad. Så fungerar det inte.

Umgänge kan han ju däremot få om han vill ha det.

Och efter lite umgänge kan han eventuellt få vårdnaden.
  • Kjell2
    Kusin Krakel skrev 2017-10-24 21:54:31 följande:

Men det är ändå ett krav att man har umgänge?. Låter ju bra. Känns ju bisarrt om man kan få vårdnaden om ett barn som man inte vill ha kontakt med.

Inget formellt krav.
Svar på tråden Kan pappa få vårdnad i detta fall?